تشریح فعالیت های بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان ، 8 دانشجو و 4 استاد در قالب پروژه اراسموس پلاس به کشور های اتحادیه اروپا اعزام شدند

به گزارش مجله همراهان، مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: 8 دانشجو به دانشگاه های ایتالیا، اسپانیا و فرانسه و 4 عضو هیات علمی به دانشگاه های آلمان و ایتالیا در قالب پروژه اراسموس پلاس اعزام شده اند.

تشریح فعالیت های بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان ، 8 دانشجو و 4 استاد در قالب پروژه اراسموس پلاس به کشور های اتحادیه اروپا اعزام شدند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

سیما فاخران، مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخت و گفت: ایجاد ارتباط با آموزشگاه علوم چین و گسترش ارتباطات علمی با دانشگاه های کشور های سوئیس، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد و فرانسه موقعیت های مناسبی را برای اعزام اعضای هیات علمی و دانشجویان به فرصت های مطالعاتی فراهم نموده است.

فاخران با بیان اینکه ارتباطات علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه های معتبر دنیا روند مناسبی را طی نموده، اضافه کرد: علمکرد دانشگاه به عنوان مرجع عمکاری های علمی ایران و سوئیس از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده که این عملکرد برای جامعه دانشگاهی ایران مثمر ثمر ارزیابی شده است.

مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: این دانشگاه توانسته است ابزار های مناسبی برای ایجاد ارتباطات موثر بین دانشگاهیان در سطح دانشجو و استاد برای انجام پروژه های مشترک با کشور سوییس تعریف کند که برنامه های تحقیقاتی مشترک با نام های mobility grants, seed money grants از جمله این برنامه ها هستند.

وی با بیان اینکه هزینه این برنامه های تحقیقاتی به صورت مشترک توسط وزارتخانه علوم در ایران و سوئیس تأمین شد، اشاره نمود: به تازگی برنامه bridging grants تعریف و اعلام شده که طی آن استادانی که از قبل همکاری خود را با یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه های سوئیس تعریف نموده اند، می توانند با تعریف پروژه های بزرگتر در این برنامه مشارکت داشته باشند.

مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: البته با توجه به محدودیت های مالی موجود، مقرر شده است سهم مشارکتی ایران در پروژه های پذیرفته شده در این برنامه، توسط دانشگاه های مبدأ تأمین گردد.

فاخران درخصوص تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با اتحادیه اروپا شرح داد: علاوه بر تفاهم نامه هایی که در قالب برنامه اراسموس پلاس اتحادیه اروپا اجرا شده و تبادل هایی که اجرا شده، در سال 2019 دو نفر از استادان دانشکده فیزیک پیروز به دریافت جایزه های flagship و همچنین دریافت گرنت Seal of Excellence ماری کوری تحت برنامه Horizon 2020 اتحادیه اروپا شدند.

وی در پاسخ به این سوال که دانشگاه صنعتی اصفهان به چه دانشگاه هایی و در کدام کشور ها اعزام دانشجو در قالب پروژه اراسموس پلاس داشته است، گفت: هشت دانشجو به دانشگاه های پاسایو و فرایبورگ در آلمان-تورینو در ایتالیا، مالاگا در اسپانیا و Enib در فرانسه و چهار عضو هیات علمی به دانشگاه های کشور آلمان و ایتالیا در قالب این برنامه اعزام شده اند.

مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان درخصوص تعهدات این دانشگاه به اتحادیه اروپا در پروژه اراسموس پلاس گفت: ما متعهد شده ایم که در تحقیقات تراز اول دنیا با اتحادیه اروپا مشارکت داشته باشیم، همچنین بستر تبادل استاد و دانشجو و پذیرش دو جانبه محققان فراهم گردد، تولیدات مشترک علمی داشته باشیم و هرآنچه که در برنامه های اراسموس پلاس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 459

به "تشریح فعالیت های بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان ، 8 دانشجو و 4 استاد در قالب پروژه اراسموس پلاس به کشور های اتحادیه اروپا اعزام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح فعالیت های بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان ، 8 دانشجو و 4 استاد در قالب پروژه اراسموس پلاس به کشور های اتحادیه اروپا اعزام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید