سفر به زیباترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار

به گزارش مجله همراهان، ماداگاسکار، کشوری که به خاطر لمورها، درختان بائوباب، پرنده ها و جنگل هایش معروف است، برای جهانگرد هایش تفریحگاه نفیسی برای کشف کردن دارد. من طبیعت ماداگاسکار را تحسین می کنم: تنگه های بزرگ و دره ها، آبشارهای بزرگ و تنوع چشم اندازها. یک روز در یک جنگل های ماداگاسکار هستید و روز دیگر در یک دشت خشک و چند ساعت دیگر در یک جنگل نیمه گرمسیری! به علاوه ظاهرا انواع بی پایانی از لمورها وجود دارد. با این حال ماداگاسکار دور بوده و پروازهای آن گران قیمت است (اطلاعات بیشتر باری سفر و کمتر خرج کردن در آن جا، در پست بعدی من) فقط با 350,000 جهانگرد در سال، بیشتر کشور در اختیار شما است! بعلاوه همواره بهتر است اگر خواهان سفر به مکانی هستید، زودتر سفر کنید چون نمی دانید مقصد بعدی کجا خواهد بود! با این حال وقت کافی را که دوست داشتم در آنجا به دست نیاوردم (جاده ها وحشتناک اند !8 ساعت طول می کشد تا 250 کیلومتر را طی کنید!). پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید برای سفر به جاذبه های گردشگری ماداگاسکار...

سفر به زیباترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار

خیابان بائوباب ها

درختان بائوباب درختان عظیمی هستند که ممکن است ارتفاعشان به 98 فوت و عرضشان به 36 فوت برسد و می توانند تا هزاران سال زنده بمانند. با اینکه درختان مشابه با این جنس وجود دارند، درختان بائوباب کاملا برای جنگل های ماداگاسکار منحصر به فرد هستند. این درختان چشم انداز ها چشمگیری هستند، مخصوصا وقتی راهنمای تان اشاره می نماید که درخت عظیمی را که بغل نموده اید فقط یه بچه درخت 400 ساله است. با این که این درختان در کل کشور یافت می شوند ولی در این خیابان ردیف شده اند (تقریبا یک ساعت خارج از مورونداوا) و مثل تصویر یک کارت پستال، یکی از عکس های نمادین ماداگاسکار است. برترین موقع برای گرفتن عکس در طبیعت ماداگاسکار موقع طلوع یا غروب آفتاب است و موقع ازدحام هم همین موقع است. انتخاب با خودتان.

تسینگی

این پارک که در نزدیک ساحل غربی قرار گرفته است (درواقع دو بخش است: تسینگی بزرگ و تسینگی کوچک) به آسانی قابل بازدید نیست. یک روز کامل طول می کشد که با خودروی چهارچرخ بیابانی روی زمین بسیار ناهموار به آنجا برسید. با تعداد کمی جهانگرد، راه دوری است. جنبه مثبت اینکه، یکی از باورنکردنی ترین مکان های کشور است. آب و باد قرن ها متمادی را صرف این نموده اند تا سنگ های آهک را به قله های ناهموار و زنجیره ای که شبیه ردیف های تمام نشدنی از خنجرها هستند تبدیل نمایند. برای رسیدن به آنجا شما از پل های طنابی با ویو زیبایی از طبیعت ماداگاسکار، نردبان ها و کابل ها استفاده می کنید. این منطقه بعلاوه دارای غارهای زیادی است و اغلب مردم با قایق های مسافری به وسیله رودخانه تسیربیهینا به اینجا می آیند چرا که از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار است.

پارک ملی اسالو

واقع در جنوب مرکزی کشور و شامل چندین مسیرهای پیاده روی (با خود آب و یک کلاه بیاورید چون بیشتر وقت در معرض خورشید قرار دارید) صخره ها،حوضچه ها، دره ها و تنگه ها است: این پارک که شبیه جهانی غرب است مرا از خود بیخود کرد. مکان مورد علاقه من در ماداگاسکار بود. دارای انواعی از گونه های لمور (از آنجا که به انسان حساس نیستند خیلی به شما نزدیک می شوند پس مواظب غذاهایتان باشید!) و سه آبشار است که بعد از پیاده روی هایتان می توانید در آن ها آب تنی کنید و خنک شوید. مجبورید یک راهنما داشته باشید (آن ها در ورودی این مسیر هستند)، ولی توضیحاتشان در خصوص زمین و فرهنگ ملی عالی است. دست آورد دیگر شما آسمان پاک و عاری از آلودگی نور برای غروب های زیبا و شب های پرستاره است. هرگز راه شیری را این گونه واضح ندیدم.

نوزی بی

نوزی بی مکان رفتن به سواحل تجاری و طبیعت ماداگاسکار است. در این مکان شما مایل ها سواحل سفید شن و ماسه و به طور خلاصه محیط غرب راخواهید یافت. رستوران های گران، استراحتگاه های بزرگ و تعداد زیادی زوج ها و خانواده ها (که بیشترا جهانگرد هستند) وجود دارند. هر یکشنبه جشن های ساحلی برگزار می گردد و فعالیت های شگفت انگیزی مثل اسنورکلینگ (شنا در سطح)، غواصی، ماهی گیری و دیدنی نهنگ ها وجود دارد. یک جزیره گرمسیری اصلی در واقع یک بهشت پرهزینه است (اما برترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و ساحل در کشور است!).

ایل سینت مری

با اینکه همه برای ساحل های خوب و استراحتگاه های دوست داشتنی به نوزی بی می روند، اگر مکان محلی تر، مقرون به صرفه تر و آرام تر می خواهید، ایل سینت مری را در ساحل شرقی امتحان کنید. این جزیره جالب که مرکز دزدان دریایی پیشین بود (کشتی کاپیتان کید در این نزدیکی غرق شد) پر است از کویرهای کوچک، یک قبرستان دزدان دریایی، غذای دریایی لذیذ و یک فضای آرام و کارائیب مانند. سواحل آن به سواحل نوزی بی نمی رسند ولی یک ساحل تروتازه و زیبای سفید شنی در جنوب جزیره نزدیک فرودگاه وجود دارد که مردم کمی از آنجا دیدن می نمایند. بعلاوه این مکان برترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار برای دیدنی نهنگ ها است. از راه هوایی به این مکان سفر کنید. قایق های مسافری دیر می رسند و نزدیک به هیچ شهر اصلی سرزمین فرود نمی آیند. این قایق ها یک روز کامل شما را هدر می دهد.

پارک ملی رنومافانا

مکان مورد علاقه من بعد از اسالو، رنومافانا بود که مثال خوبی از جنگل های ماداگاسکار است. یکی از برترین منطقه ها دیدنی طبیعت ماداگاسکار برای دیدن لمورها است زیرا دارای 12 گونه لمور است. علاوه بر لمور ها، سوسک های زرافه معروف، تعداد زیادی پرنده، آفتاب پرست ها و حیات وحش دیگر وجود داشتند. از چندین مسیر پیاده روی جنگل های ماداگاسکار (در اینجا نیز احتیاج به استخدام راهنما دارید) من پیاده روی های صبحگاهی و سپس بعد از ظهر و شبانه را در ورودی دوم ترجیح می دهم چون بیشتر تورها به آنجا نمی روند و بیشتر پارک برای شما می ماند. (بعلاوه در نزدیکی چشمه های آب گرم برای استراحت وجود دارند). به علت محبوبیت طبیعت ماداگاسکار در این پارک محدودیت روزانه برای تعداد افراد بازدیدنماینده وجود دارد پس بهتر است در فصل هایی که ازدحام کمتر است بروید. با این که پارک 161 مایل مربع است شما می توانید فقط چند مایل از آن را ببینید به همین علت می تواند شلوغ باشد مخصوصا هنگام صبح که تورها می رسند.

پارک ملی اندیسیب- مانتیدیا یا جزیره لمورها

این مکان که بین مرکز و ساحل شرقی واقع است ، به خاطر لمور اندری مشهور است که صدایی مانند زوزه خفاش شیطان درمی اورد که در سراسر جنگل بازتاب می نماید. بعلاوه در آن نزدیکی جزیره لمورها قرار گرفته است (ورودی آن 3 دلار است) که دارای 4 گونه لمور است که از حیوان خانگی بودن نجات یافته اند. از آنجا که لمورهای این مکان اهلی تر شده اند، به شما اجازه می دهند نزدیک تر بشوید اما دوباره به زیستگاه طبیعی خود رها می شوند تا وحشی شوند اما بنابر دلایلی نمی توانند آزادانه در پارک زندگی نمایند.

تولیارا

پایین تر در ساحل غربی، این شهر کوچک به خاطر مهاجرهای آن، پیتزا (در این کشور بسیار محبوب است) و به عنوان یک نقطه آغاز برای گشت غواصی به تپه عالی دریایی مشهور است. به جز نشستن کنار ساحل یا رفتن به داخل آب چیز زیادی برای انجام دادن نیست. رانندگی در مسیر این شهر در بزرگراه N7 (تنها بزرگ راه شمالی-جنوبی) نیز بسیار جالب است زیرا می توانید رنومافانا، اسالو و دیگر طبیعت ماداگاسکار در مسیر جنگل های ماداگاسکار ببینید.

انتینانوریوو

مرکز ماداگاسکار یک مکان بی نظم که چیز زیادی برای انجام دادن ندارد اما یک ایستگاه خوب برای دیدن طبیعت ماداگاسکارو پارک لمور و رووا (کاخ قدیمی)، دیدن بعضی صحنه های بین المللی در شهر و به عنوان نقطه آغاز برای ایستگاه های دورتر است.

اضافه بار روی زیبو

زیبو نوعی گاو با کوهان بزرگ است. بیشتر یک گاو کاری است و شما آن را در سراسر کشور می بینید. حتی به عنوان جهیزیه برای عروس نیز استفاده می شوند. تنها نوع گوشت گاو در کشور است و همواره در منوها است (به همراه مقداری برنج سالم) با این حال به علت کار زیادی که حیوان در مزارع انجام می دهد، گوشت آن سفت است و در نتیجه به عنوان استیک یا تاس کباب مورد استفاده قرار می گیرد. نمی توانم بگویم که آن را زیاد دوست داشتم اما اغلب در طول سفر یا از آن می خوردم یا ماکارونی شکم خودم را سیر می کردم! انقدر زیبو خوردم که بقیه عمرم سالم خواهم بود.

رانندگی در جاده N5

این جاده که از توماسینا به ماروانسترا در امتداد ساحل شرقی به سمت جنوب می رود، از این کلمه بیشترا استفاده می کنم.ـ یک سفر پر دست انداز از داخل بعضی نواحی بکر و دست نخورده ماداگاسکار و برترین شانس شما برای دیدن لمورهای آی آی مشهور است. جاده در اینجا به داخل جنگل انبوه، از روی رودخانه ها و به داخل شهرهای کوچک در یکی از توسعه نیافته ترین قسمت های کشور، پیچ می خورد. شما در اینجا واقعا از خود بی خود می شوید. زمانی زیادی را صرف کنید چون خارج از توماسینا جاده سریعا بد می گردد.

دیدن کردن نهنگ ها

بین ژوئن و نوامبر بیش از 7,000 نهنگ کوهان دار از قطب جنوب برای فراوری مثل به ماداگاسکار مهاجرت می نمایند. دیدنی نهنگ ها یکی از برترین ها کارها در جهان است. هنگامی که با قایق به ایل سینت مری می رفتیم، تعدادی از آن ها را دیدیم که از آب بیرون می آمدند و بسیار خیره نماینده بودند. به علاوه، با تعداد کمی جهانگرد، شما یکی از 9,384,732 قایق که برای عکس گرفتن رقابت می نمایند نیستید.

لذت بردن از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار و رانندگی های طولانی

با توجه به بد بودن جاده ها شما زمان زیادی را در ماشین صرف خواهید کرد. همانطور که گفتم ، تقریبا 8 ساعت طول می کشد تا 250 کیلومتر را طی کنید! جنبه مثبتش این است که در رانندگی طولانی خود از چشم اندازهای خوش چشم انداز کوه ها و دره ها، جنگل های سرسبز و جلگه هایی که با شالیزارهای تراس دار برنج خط کشی شده اند، لذت می برید. می خواستم در مسیر، مطالعات زیادی انجام بدهم اما اغلب توجهم به سمت چشم انداز ها کشیده می شدم. طبیعت ماداگاسکار و جنگل های ماداگاسکار حقیقتا زیبا است. با اینکه از رانندگی های طولانی متنفرم، اما از اینکه هر چند دقیقه کنار می کشیدم و عکس های زیادی از هر کوه و دره ای که می دیدم می گرفتم، لذت بردم.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2228

به "سفر به زیباترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به زیباترین جاذبه های گردشگری ماداگاسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید