شکل گوشهای ما بیانگر حقایق بسیاری هستند

به گزارش مجله همراهان، اینکه ژن های ما منحصربه فرد هستند باعث شده است که ارگانهای بدن ما نیز شکل و شمایل خاص خود را داشته باشند در بین آنها گوش عضوی مهم است که حتی شکل آن هم نشان دهنده حقایقی در مورد ما میباشد.

شکل گوشهای ما بیانگر حقایق بسیاری هستند

مطالعات پزشکی نشان داده که روابط عصبی جالبی بین برخی از نقاط بدن و ارگان های داخلی وجود دارد. برای مثال با نگاه کردن به گوش می توان به واقعیات جالبی در مورد سلامتی فرد دست یافت و یا حتی می توان بیماری هایی که فرد در آینده به آن ها دچار خواهد شد را پیش بینی کرد.

در ادامه مطلب اطلاعات جالبی در مورد گوش انسان خواهیم گفت که به شما کمک خواهند کرد بهتر و بیشتر با میزان سلامتی خود و خطراتی که آن را تهدید می کنند آشنا شوید.

از گوش می توان به عنوان یک ابزار شناسایی استفاده کرد. هنگامی که به دنیا می آییم گوش ما به طور کامل تکامل یافته است و با افزایش سن تغییر محسوسی در آن ایجاد نمی شود هرچند لاله کمی بلندتر و آویزان تر می شود. این موضوع باعث می شود که بتوان از گوش ها مانند اثر انگشت در شناسایی افراد استفاده کرد.

از شکل گوش ها می توان فهمید که ژن گوش شما غالب یا نهفته بوده است. بر اساس مطالعات انجام گرفته لاله های گوش پیوسته (که مستقیم به کنار سر شما متصل می شود) ژن نهفته در نظر گرفته می شوند در حالی که لاله گوش آزاد (لاله هایی که کمی آویزان شده اند) ژن غالب هستند.

می توان از شکل گوش به وجود بیماری های قلبی در فرد پی برد. اگر لاله گوش شما زاویه دار و مورب باشد به احتمال زیاد به بیماری عروق کرونری مبتلا هستید یا خواهید شد.

شکل گوش می تواند نشان دهنده کمبود ویتامین و کلسیم در بدن باشد. اگر گوش های شما بسیار کم رنگ باشند ممکن است به دلیل کمبود کلسیم و ویتامین های مختلف در بدن باشد.

گوش می تواند از بیماری های کلیوی شما خبر دهد. اگر گوش های شما بیش از حد قرمز هستند ممکن است نشان دهنده این باشد که به مشکل کلیوی دچار هستید.

ممکن است گوش مشکلات مغزی شما را برملا کند. اگر در گودی ها و لاله گوش خود قرمزی بیش از حدی دیدید باید بدانید که این موضوع می تواند نشانه ضعف حافظه، سر دردهای دائمی و یا مشکل مغزی باشد. التهاب نرمه گوش نیز ممکن است نشانه ای از یک بیماری به نام بیماری التهاب عود کننده غضروف ها (relapsing polychondritis) باشد.

بازتاب شناسی (Reflexology) گوش نیز می تواند به اندازه بازتاب شناسی دست و پا در کاهش استرس و درد اهمیت داشته باشد. بیش از 200 نقطه حساس در روی گوش وجود دارند که با ارگان های مختلف بدن و سیستم اسکلتی عضلانی در ارتباط بوده و می توان از آن ها در انجام طب سوزنی استفاده کرد. با اعمال فشار بر روی این نقاط می توانید برخی از مشکلات جسمی و روانی خود را حل کنید. بسیاری از نقشه های گوش، بدن انسان و سیستم ارگان های آن را به شکل یک کودک متولد نشده در داخل رحم ترسیم می کنند.

نقشه بازتاب شناسی نقاط حساس بسیاری را مشخص کرده است و شما می توانید با ماساژ دادن این نقاط مشکلاتی مانند سر دردهای معمولی را درمان کنید. در مورد مشکلات شدید و مزمن بهتر است که با یک متخصص بازتاب شناسی مشورت کنید.

انتشار: 3 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2

به "شکل گوشهای ما بیانگر حقایق بسیاری هستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "شکل گوشهای ما بیانگر حقایق بسیاری هستند" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکل گوشهای ما بیانگر حقایق بسیاری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید