افتتاح دو بیمارستان یاسوج و باشت باحضور وزیر بهداشت در شهریورماه

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، اورنگ ایلامی دوشنبه شب در حاشیه برگزاری بزرگداشت روز پزشک در جمع خبرنگاران اضافه کرد: نیمه دوم امسال برای حوزه سلامت زمان با ارزشی است و فاز اول بزرگترین مرکز درمانی استان یعنی بیمارستان بزرگ یاسوج به بهره برداری می رسد.

افتتاح دو بیمارستان یاسوج و باشت باحضور وزیر بهداشت در شهریورماه

ایلامی با بیان اینکه ظرفیت این بیمارستان 292 تختخوابی است، توضیح داد: در فاز اول، این بیمارستان کار خود را با 100 تخت شروع می نماید.

ایلامی گفت: با افتتاح این بیمارستانها در استان ظرفیت تختهای استان از 534 تخت به یکهزا رو 152 تخت افزایش می یابد و شاخص استان به میانگین کشوری نزدیک می گردد.

وی همچنین با اشاره به رشد بخشهای مختلف سلامت و درمان در استان، گفت: ما از لحاظ شاخص اورژانسهای بین جاده ای نیز در کشور در رده خوبی قرار داریم.

ایلامی توضیح داد: راه اندازی سه کلینیک تخصصی در چند روز آینده در شهرهای یاسوج و گچساران نیز به افزایش کیفیت خدمات سلامت در استان کمک شایانی خواهد نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزایش پایگاههای اوژانس به 141 پایگاه را از دیگر شاخصهای مهم در بخش سلامت مطرح نمود و گفت: همچنین در بخش شاخص تصویربرداری پزشکی، استان بهترین شاخص تصویر برداری را با سه(ام آر آی و سه سی تی اسکن) در شهرهای بزرگ استان دارد.

ایلامی با تاکید مجدد بر توسعه تختهای بیمارستانی، گفت: در امسال میزان تختهای بیمارستانی استان با تجهیز و تکمیل بیمارستانهای در حال ساخت دو برابر خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح اولین اورژانس شبانه روزی دندانپزشکی در بیمارستان شهید بهشتی اطلاع داد و گفت: جامعه پزشکی استان ما در حال حاضر بیش از 1000 نفر است و ما بیش از 300 دندانپزشک و 100 داروساز در استان داریم که این میزان شاخص خوبی در کشور است.

ایلامی اضافه کرد: بخشی از پزشکان بومی در حال تحصیل در مقاطع تخصصی هستند و پس از فراغت از تحصیل به استان برمی گردند و ما برای بیمارستان 292 تختخوابی یاسوج به 100 نیروی متخصص و فوق تخصص و 800 نیروی مختلف احتیاج داریم.

وی افتتاح این بیمارستان را گامی مهم برای توسعه بخش سلامت و اشتغالزایی در استان مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 25

به "افتتاح دو بیمارستان یاسوج و باشت باحضور وزیر بهداشت در شهریورماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دو بیمارستان یاسوج و باشت باحضور وزیر بهداشت در شهریورماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید