افتتاح پروژه مرمتی پل خشتی فومن

به گزارش مجله همراهان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ترویج فرهنگ صحیح گردشگری و فرهنگ عمومی را موجب افزایش کیفیت حفاظت و بهره برداری از بناها و آثار میراث فرهنگی استان دانست.

افتتاح پروژه مرمتی پل خشتی فومن

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، در سومین روز از دهه مبارک فجر، افتتاح پروژه مرمتی پل خشتی شهرستان فومن با حضور شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، محمود قاسم نژاد فرماندار و مسئولان شهرستانی برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این برنامه گفت: مرمت بناهای تاریخی شاخص استان به وسیله کاربری های مناسب از اهداف این اداره کل بوده و در برنامه های پیش رو، نسبت به مرمت و آماده سازی این بناها با هدف احیا و زندگی بخشی، اقدام خواهد شد.

امیر انتخابی ادامه داد: مشارکت مردمی و حضور هرچه بیشتر جامعه محلی در کنار همت مدیران دستگاه های اجرایی برای مرمت، صیانت و حفاظت از داشته های نیاکان موجب شده تا اداره کل میراث فرهنگی نیز متناسب با اعتباراتی که برای این امر اختصاص می یابد در این راستا قدم برداشته و عملکرد مطلوبی نسبت به گذشته داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه مبلغ 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای احیاء و مرمت پل خشتی فومن هزینه شده اضافه نمود: جلوه های معماری و منظر بناهای تاریخی گیلان در کشور حیرت انگیز است و باید بر حفظ و احیای آثارکهن و قدیمی استان کوشش کرد.

پل خشتی فومن از آثار دوره پهلوی اول بوده و در شرف ثبت ملی آثار تاریخی کشور است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 153

به "افتتاح پروژه مرمتی پل خشتی فومن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پروژه مرمتی پل خشتی فومن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید