تأکید فرماندهان ژاندارمری ترکیه و مرزبانی ایران بر فرایند تعاملات مرزی

به گزارش مجله همراهان، ارتشبد عارف چتین فرمانده کل ژاندارمری جمهوری ترکیه و احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بر ادامه فرایند تعاملات مرزی دو کشور تأکید کردند.

تأکید فرماندهان ژاندارمری ترکیه و مرزبانی ایران بر فرایند تعاملات مرزی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ارتشبد عارف چتین فرمانده کل ژاندارمری جمهوری ترکیه در این گفت وگوی تلفنی، انتصاب سردار گودرزی به سمت فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی همچنین ضمن آرزوی سربلندی، سرافرازی و پیروزیت برای سردار قاسم رضایی در مسئولیت جدید، به دوستی و برادری دو کشور جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: امیدوارم همچون گذشته فرایند هماهنگی، همکاری متقابل بر مبنای اعتماد برای ارتقاء امنیت مرز های مشترک ادامه یابد و بر این باور هستیم با توجه به سوابق درخشان جنابعالی، در مسئولیت جدیدتان نیز پیروز خواهید بود.

فرمانده کل ژاندارمری جمهوری ترکیه توضیح داد: در دوره سردار قاسم رضایی پیروزیت های خوبی داشتیم؛ این پیروزیت ها نقطه آغازی برای تداوم همکاری و تعامل با فرمانده جدید مرزبانی خواهد بود که مطمئناً در ادامه منتج به خدمات ارزنده برای دو کشور خواهد شد.

وی گفت: امیدوارم با همکاری و تعامل سازمان ها و مقامات عالی رتبه دو کشور، دوستی و برادری دو طرف عمیق تر گردد و از خداوند متعال تداوم پیروزیت و تعاملات دو کشور را خواهانیم.

ارتشبد چتین گفت: با آنالیز و تحقیقات به عمل آمده، در جمهوری اسلامی ایران از سردار احمدعلی گودرزی به عنوان فرمانده ای مقتدر یاد می گردد که این انتصاب برای مرزبانی باعث افتخار است.

مدیریت حوادث مرزی با حضور مرزبانان دو کشور

فرمانده مرزبانی ناجا نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از فرمانده کل ژاندارمری ترکیه، بر ادامه فرایند همکاری ها و تعاملات بین دو کشور تأکید کرد و گفت: ارتقاء سطح همکاری و تعاملات مرزی دو کشور نقش بسزایی در افزایش امنیت و آسایش دو ملت عظیم ایران و ترکیه دارد و تداوم این امر موجب ارتقاء امنیت مرز های دو کشور خواهد شد.

سردار احمدعلی گودرزی با اظهار تسلیت و تأسف شهادت یک تن از مرزبان کشور ترکیه هنگام امداد رسانی به زلزله زدگان استان بینگل این کشور، اضافه کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه ای در مرز، مرزبانان دو کشور به صورت تلفنی یا حضوری نسبت به حل و فصل موضوعات اقدام نمایند.

وی خواهان تداوم برگزاری دیدار ها و نشست های مرزی بین مرزبانان دو کشور شد.

سردار گودرزی 17 خرداد امسال با موافقت فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، به سمت فرمانده مرزبانی ناجا و به عنوان جانشین سردار قاسم رضایی منصوب شد.

ایران و ترکیه 500 کیلومتر مرز مشترک دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1132

به "تأکید فرماندهان ژاندارمری ترکیه و مرزبانی ایران بر فرایند تعاملات مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید فرماندهان ژاندارمری ترکیه و مرزبانی ایران بر فرایند تعاملات مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید