ترامپ به دنبال اعمال تعرفه 25 درصدی بر خودروهای وارداتی اروپایی

به گزارش مجله همراهان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که خودروهایی که از اروپا به آمریکا می آیند شامل تعرفه های اضافی خواهند شد.

ترامپ به دنبال اعمال تعرفه 25 درصدی بر خودروهای وارداتی اروپایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی در تجمع هواداران خود در ایالت ویرجینیا گفت: به دنبال اعمال تعرفه 25 درصدی بر هر خودرویی هستیم که از اتحادیه اروپا وارد آمریکا می گردد.

ترامپ برای نخستین بار در مای می درباره اعمال تعرفه بر خودروها وارداتی از اروپا هشدار داده بود. وی از وزارت بازرگانی آمریکا خواسته است که به آنالیز این موضوع بپردازد که آیا واردات خودرو تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می آید.

در صورتی که تعرفه های جدید اعمال گردد، قیمت خودروهای وارداتی از 1400 تا 7000 دلار افزایش خواهد یافت.

هنوز تعیین نیست که تعرفه های جدید از چه زمانی اعمال خواهد شد اما ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت که مذاکرات در حال اجرا با اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا اعمال تعرفه های جدید را به تاخیر انداخته است.

آمریکا سال گذشته بیش از 200 میلیارد دلار خودروهای خارجی و کامیون وارد نموده و 80 درصد از این واردات از کشورهایی نظیر مکزیک، کانادا، ژاپن و آلمان بوده است. شرکتهای خودروسازی خارجی نظیر بی او و و تویوتا از بزرگترین شرکت های خودروسازی در آمریکا هستند که تعداد زیادی کارمند دارند. در صورتی که آمریکا اقدام به اعمال تعرفه بر واردات خودرو کند بیش از 195 هزار فرصت شغلی در این کشور از بین خواهد رفت.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 511

به "ترامپ به دنبال اعمال تعرفه 25 درصدی بر خودروهای وارداتی اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به دنبال اعمال تعرفه 25 درصدی بر خودروهای وارداتی اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید