تسلط ارتش یمن بر مناطقی در مأرب

به گزارش مجله همراهان، در پی پیشروی های نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، یک منبع میدانی در استان مأرب از تسلط نیروهای ارتش یمن بر بخش هایی از منطقه حلحلان در شهرستان مجزر واقع در شمال شرق یمن اطلاع داد.

تسلط ارتش یمن بر مناطقی در مأرب

این منبع به سایت شبکه المیادین گفت، نیروهای مسلح پس از درگیری های شدید با نیروهای دولت مستعفی که تحت پشتیبانی هوایی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان قرار داشتند علاوه بر دو منطقه الجُفره و الباطن در مأرب، بخش هایی از منطقه حلحلان واقع در شهرستان مجزر را از کنترل نیروهای تحت امر دولت مستعفی پس گرفتند.

به گفته این منبع، در این درگیری ها که مدت زیادی نیز طول کشید، ده ها تن از نیروهای دولت مستعفی کشته و زخمی شدند.

همچنین محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به قبایل استان مأرب که در کنار دشمن می جنگند اجازه داد به شرط عقب نشینی و انصراف از جنگ تسلیحات موجود در حوزه خود را در اختیار داشته باشند.

وی گفت: می دانیم که مزدوران از نیازهای مادی اهالی قبایل مأرب سوءاستفاده و آنها را وارد جنگ نموده اند. استان مأرب مانند سایر استان ها از منابع نفتی و گازی موجود محروم مانده است.

پیش از این هم یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح از انجام یک عملیات پهپادی گسترده علیه اهداف نظامی ائتلاف متجاوز عربی در خمیس مشیط خبر داده بود.

از سوی دیگر، شبکه المسیره گزارش داد، جنگنده های ائتلاف سعودی در سایه پروازهای ممتد طی دو حمله شبکه مخابراتی در کوه ذروه در شهرستان ذیبین را هدف گرفتند.

جنگنده های ائتلاف سعودی روز سه شنبه دکل مخابراتی در منطقه بنی غیث در شهرستان بنی صریم را هدف گرفتند که منجر به تخریب این دکل و قطع و از دسترس خارج شدن تماس ها و اینترنت در پنج شهرستان استان عمران شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1117

به "تسلط ارتش یمن بر مناطقی در مأرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط ارتش یمن بر مناطقی در مأرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید