توافق آمریکا و چین بر سر قطعنامه سازمان ملل درباره کره شمالی

به گزارش مجله همراهان، کاخ سفید اعلام نمود: ایالات متحده آمریکا و چین بر سر قطعنامه سازمان ملل در مورد کره شمالی به توافق رسیده اند و پیونگ یانگ را به عنوان یک دولت با تسلیحات هسته ای قبول نخواهند کرد.

توافق آمریکا و چین بر سر قطعنامه سازمان ملل درباره کره شمالی

با تور مسافرتی به چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای گفت: سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا و وانگ یی وزیر خارجه چین در جریان نشستی بر سر اهمیت پاسخ قاطع و یکپارچه بین المللی به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی به توافق رسیده اند، این پاسخ قاطع شامل قطعنامه شورای امنیت است که فراتر از قطعنامه های قبلی خواهد بود.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: آنها توافق نموده اند که کره شمالی را به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته ای قبول نخواهند کرد.

ند پرایس سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد: باراک اوباما به این نشست ملحق شده تا بر تمایل خود برای ایجاد روابط سازنده و پایدار بین آمریکا و چین تأکید کند.

بیانیه کاخ سفید در حالی منتشر شده است که دیپلمات های دفتر سازمان ملل در نیویورک گفتند: واشنگتن و پکن بر سر پیش نویس قطعنامه جدیدی که تحریمهای بیشتری را علیه کره شمالی اعمال می نماید، به توافق رسیده اند و شورای امنیت میخواهد طی روزهای آینده در مورد این قطعنامه رأی گیری کند.

دیپلمات های سازمان ملل که خواستند نامشان فاش نشود، تأکید کردند: آمریکا روز چهارشنبه متن پیش نویس این قطعنامه را در اختیار 3 عضو دیگر دائم شورای امنیت از جمله انگلیس، فرانسه و روسیه قرار داده است و میخواهد به زودی متن این قطعنامه را رسماً در اختیار 15 عضو شورای امنیت قرار دهد.

مذاکرات بر سر پیش نویس این قطعنامه شش هفته قبل زمانی شروع شد که کره شمالی چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

کره شمالی اعلام نموده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد. کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های مالی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 717

به "توافق آمریکا و چین بر سر قطعنامه سازمان ملل درباره کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آمریکا و چین بر سر قطعنامه سازمان ملل درباره کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید