توضیحات حدادعادل درباره عدم دیدار پوتین و قالیباف

به گزارش مجله همراهان، تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید وزارت خارجه روسیه اعلام نموده که هر مقام خارجی قصد ملاقات با پوتین را دارد باید دو هفته قرنطینه باشد و آقای قالیباف هم در برنامه ریزی که داشت نمی توانست این دوهفته را طی کند و ملاقات انجام نشد.

توضیحات حدادعادل درباره عدم دیدار پوتین و قالیباف

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل در نشست جامعه اسلامی دانشجویان با یادآوری شکست اصولگرایان در انتخابات سال 96 مجلس و شورای شهر، اظهار کرد: در آن دوره در اثر کثرت لیست ها شکست خوردیم و اگر نتوانیم در انتخابات آینده به وحدت برسیم، این شکست تکرار می گردد، پس نباید با کثرت نامزد وارد انتخابات شویم.

وی با تاکید بر اینکه افکارعمومی درباره گفتمان انتخابات بسیار حساس است، گفت: طرف مقابل دنبال دوگانه سازی در جامعه است و می گوید یا این نامزد و یا آن نامزد. آنها اینگونه وانمود می نمایند که آینده کشور یا با مذاکره به دست می آید یا جنگ می گردد و یعنی یا سختی معیشت پیش می آید یا مسائل با مذاکره حل می گردد.

حدادعادل ادامه داد: طرف مقابل می گوید که ما به دنبال حل مسائل از راه دیپلماسی و مذاکره هستیم، اما هوشمندی ما این است که نباید در تله آنها بیفتیم.

این فعال سیاسی با اشاره به موضوع وحدت اصولگرایان، توضیح داد: در کنار وحدت نامزد نهایی و همچنین وحدت جریانی و انتخاب سازمان رأی، ایجاد بصیرت در توده های مردم در سراسر کشور با توجه به وجود اقلیت ها و قومیت های مختلف مهم است و البته وحدت کردن در چنین شرایطی سخت است.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: یکی از راهبردهای رقیب ما برای پیروزی در انتخابات، سیاه نمایی درباره مجلس است و نباید در نیت آنها شک کرد؛ از روز اول تشکیل مجلس، نظریه پردازان اصلاحات اعلام کردند که ستاد انتخاباتشان در مجلس است و به دنبال وارونه جلوه دادن کارهای مجلس و نشان دادن ناکارآمدی آن هستند تا مردم به سمت این جریان نروند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به سفر محمدباقر قالیباف به روسیه، اظهار کرد: موج ایجاد شده درباره سفر قالیباف به مسکو دو وجهه داشت که وجهه اول به دنبال ضربه به کلیت مجلس بود و وجهه دوم هم ضربه به قالیباف، چراکه آنها از هر دوی این وجهه ها نگران هستند.

حدادعادل توضیح داد: خطر عظیم، بی بصیرتی افرادی است که با آنها در این موضوع همگام هستند؛ بعضی با کارت آنها بازی نموده و در حقیقت بازی روش ها و سناریوهای آنها را می خورند، در حالی که اصلاً نباید فریب خورد.

وی با بیان اینکه داستان ملاقات پوتین با قالیباف یا ملاقات نکردم با او هیچ اهمیتی ندارد، تأکید کرد: در تشریفات پوتین اصلا ملاقات با رؤسای مجلس وجود ندارد و هیچ گاه هیچ رئیس مجلسی با پوتین در مسکو ملاقات ننموده است. وزارت خارجه روسیه اعلام نموده که هر مقام خارجی قصد ملاقات با پوتین دارد باید دو هفته قرنطینه باشد و آقای قالیباف هم در برنامه ریزی که داشت نمی توانست این دوهفته را طی کند و ملاقات انجام نشد. ضمن اینکه آقای لاریجانی و دیگرانی هم که به روسیه رفتند با پوتین ملاقات ننموده اند.

حدادعادل با بیان اینکه مجلس هم اکنون زیر ذره بین است، اظهار کرد: این در حالی است که در موضوعات مختلفی برای مجلس و نماینده حرف درمی آورند که ما آن را در موضوع درگیری یک نماینده با یک سرباز، رد کلیات بودجه و یا رأی مثبت و منفی به طرح ها و لوایح می بینیم، ولی در مجموع، جامعه باید بصیرت و هوشمندی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1533

به "توضیحات حدادعادل درباره عدم دیدار پوتین و قالیباف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات حدادعادل درباره عدم دیدار پوتین و قالیباف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید