جاستین ترودو: به دنبال عدالت و پاسخگویی خواهیم بود!

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نخست وزیر کانادا در مراسم یادبود جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای خطوط مسافربری اوکراین گفت که او برای آنچه اتفاق افتاده به دنبال عدالت و پاسخگویی خواهد بود.

جاستین ترودو: به دنبال عدالت و پاسخگویی خواهیم بود!

جاستین ترودو در جمع افرادی که در مراسم یادبود این جان باختگان در دانشگاه آلبرتا شرکت نموده بودند، گفت: شما ممکن است به طرز تحمل ناپذیری احساس تنهایی کنید، اما شما تنها نیستید. تمام کشور شما در کنار شماست، امشب، فردا و تمام سالهای آینده.

نخست وزیر کانادا در ادامه گفت: این رویداد غم انگیز هرگز نباید اتفاق می افتاد، و می خواهم مطمئن شوم که شما در این دوران فوق العاده سخت از حمایت کامل من برخوردارید… شما به ما برای پیگیری فرایند عدالت و پاسخگویی جهت و هدف دادید.

به گزارش خبرنگاران، جاستین ترودو همچنین در واکنش به بیانیه ایران در اعلام خطای انسانی به عنوان عامل سقوط هواپیمای خطوط مسافربری اوکراین مدعی شد: ایران پذیرفت که سقوط هواپیمای پرواز شماره 752 اوکراین از جانب نیروهای مسلح این کشور صورت گرفته است. اکنون تمرکز ما بر مقولاتی چون بستن پفراینده، مسئولیت پذیری، شفاف سازی و عدالت برای خانواده قربانیان است. این یک فاجعه ملی است و کانادایی ها با هم عزاداری می نمایند.

وی همچنین از همکاری با شرکای کانادا برای انجام تحقیقات دقیق و کامل اطلاع داد.

لازم به ذکر است صبح چهارشنبه یک هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در حوالی شاهدشهر شهریار سقوط کرد. در این حادثه تمام 176 مسافر و خدمه پرواز که اغلب دارای تابعیت ایرانی-کانادایی بودند؛ جان خود را از دست دادند.

ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشورها، از خطای انسانی پیش آمده عذرخواهی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 953

به "جاستین ترودو: به دنبال عدالت و پاسخگویی خواهیم بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاستین ترودو: به دنبال عدالت و پاسخگویی خواهیم بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید