جلوگیری از خروج 35 میلیون دلاری ارز با فراوری نانوکاتالیست های صنایع نفت و گاز

به گزارش مجله همراهان، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با فراوری انبوه نانوکاتالیست های ریفرمینگ و سولفورزدایی از گاز، علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخل مانع از خروج ارز از کشور شده اند.

جلوگیری از خروج 35 میلیون دلاری ارز با فراوری نانوکاتالیست های صنایع نفت و گاز

به گزارش خبرنگاران، یکی از شرکت های فعال در حوزه نانو از سال 1392 فعالیت خود را در زمینه فراوری کاتالیست های مصرفی صنایع پتروشیمی، فولاد و پالایشگاهی به عنوان کالاهای استراتژیک و قلب واحدهای فراوریی این مجتمع ها شروع کرد و با بهینه سازی تجهیزات و همچنین نوآوری در دستگاه های خط فراوری و نیز توسعه بخش تحقیق و توسعه سعی نموده کاتالیست های مورد احتیاج کشور را توسعه دهد و مطابق با علم و فناوری های روز جهان حرکت کند.

به دلیل تاثیرگذاری فناوری نانو در محصولات، این شرکت با بهره برداری از این فناوری طی سال های گذشته طیف وسیعی از نانومحصولات را فراوری نموده است که از آن جمله می توان به نانوکاتالیست LTS، نانوکاتالیست ZnO، نانوپودر NiO، نانوکاتالیست HTS، نانوکاتالیست ریفرمینگ گاز طبیعی و نانوکاتالیست سولفورزدایی از جریان گاز طبیعی اشاره نمود. این محصولات دارای تاییدیه نانومقیاس است.

کاتالیست سولفورزدایی برای حذف گوگرد از محصولات صنعت نفت و گاز به کار می رود و کاتالیست ریفرمینگ نیز برای شکستن مولکول های گاز به منظور فراوری هیدروژن استفاده می گردد.

این شرکت نانو کاتالیست های سولفورزدایی، ریفرمینگ گاز طبیعی و HTS را در مقیاس صنعتی فراوری نموده و به صنایع نفت و گاز تحویل داده است و با عرضه این محصولات به بازار داخل، تاکنون مانع از خارج شدن 35 میلیون دلار ارز از کشور شده است.

تحقیق و توسعه یکی از مهمترین اولویت های این شرکت است؛ از این رو در حال حاضر تجهیزات پیشرفته جدیدی برای توسعه بخش تحقیق و توسعه خریداری و در این شرکت راه اندازی شده است تا توان توسعه ای آن افزایش یابد.

محققان این شرکت دانش بنیان پس از موفقیت در بخش کاتالیست های نفت و گاز به سراغ فراوری کاتالیست های مورد احتیاج دیگر صنایع خواهند رفت؛ از این رو صنایع خودروسازی، غذایی و دارو در آینده نزدیک در لیست بازار هدف این شرکت قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 323

به "جلوگیری از خروج 35 میلیون دلاری ارز با فراوری نانوکاتالیست های صنایع نفت و گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از خروج 35 میلیون دلاری ارز با فراوری نانوکاتالیست های صنایع نفت و گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید