خبرنگاران افزایش 30 درصدی ورودی سد یامچی اردبیل

به گزارش مجله همراهان، اردبیل - خبرنگاران - رییس اداره بهره برداری سد یامچی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در جریان پایش و بازدید انجام یافته از چهار شاخه اصلی ورودی سد یامچی، ورودی به سد در حدود 30 درصد نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است.

خبرنگاران افزایش 30 درصدی ورودی سد یامچی اردبیل

هادی حبیب زاده روز شنبه اظهارداشت: برغم اینکه فصل بهره برداری و آبیاری اراضی زیر کشت رفته شروع نشده، ولی برداشت و راهنمایی آب توسط اهالی بالادست جهت تقویت مراتع انجام می گردد و در صورت نظارت بیشتر توسط گروه گشت و نظارت، ورودی سد می تواند همچنان افزایش یابد.

او اضافه نمود: از ابتدای سال زراعی تا به امروز 50 میلیون متر مکعب ورودی به سد ثبت و حجم سد نیز به میزان 41 میلیون متر مکعب رسیده که تقریبا مشابه سال گذشته است.

وی گفت: پیش بینی می گردد تا خاتمه اردیبهشت حجم مخزن به 48 میلیون متر مکعب افزایش یابد که برای تحقق این حجم و تامین آب کشاورزی شبکه یامچی و حقابه بران پایین دست، می بایست کنترل برداشت های بالادست مخزن و صرفه جویی در مصرف آب شرب در دستور کار قرار بگیرد.

وسعت حوضه آبریز سد یامچی حدود 700 کیلومتر مربع و دارای چهار شاخه اصلی بالیخلوچای که از کوه های بزقوش محدوده شهرستان سراب منشعب شده، شاخه شرقی بالیخلوچای که از پیوستن آبهای روستای سوغانلو، مشتقین، بلقیس آباد و قره شیران چای به بالیخلوچای می ریزد، آغلاغان چای که از کوه سبلان منشعب و پس از عبور از داخل شهر نیر وارد مخزن شده و شاخه کمال آباد که از کوه سبلان منشعب و پس از پیوستن به جوراب چای به مخزن می ریزد، می باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1031

به "خبرنگاران افزایش 30 درصدی ورودی سد یامچی اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 30 درصدی ورودی سد یامچی اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید