خبرنگاران رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی و مهاجرت روستائیان می گردد

به گزارش مجله همراهان، رشت - خبرنگاران- استاندار گیلان تاکید نمود: رونق اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان مانع از زمین فروشی و مهاجرت روستائیان می گردد.

خبرنگاران رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی و مهاجرت روستائیان می گردد

مصطفی سالاری غروب چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره گلاب گیری در روستای گیلده شهرستان شفت در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این نوع از جشنواره ها گفت: گردهمایی مردم در اوقات فراغت و تبلیغ یک محصول ویژه مربوط به آن منطقه از اهداف برگزاری این جشنواره ها محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه هریک از مزیت ها و ظرفیت های استان می تواند موضوع جشنواره ها باشند، اضافه نمود: براساس برنامه ریزی اولیه انجام شده، سال جاری در شهرها و روستاهای استان با موضوعات مختلف همچون تولیدات استان یا مراسم فرهنگی سنتی و آداب و رسوم محلی شاهد برگزاری جشنواره ها خواهیم بود.

وی گفت: می توان با برگزاری جشنواره ها مراسم قومی، -فرهنگی و محصولات استان را به مردم ایران و دیگر کشورها معرفی می کنیم.

وی حضور مردم در این جشنواره ها را جذابیتی برای رونق و توسعه بخش گردشگری عنوان و توضیح داد: مردم از اقصی نقاط کشور می توانند به واسطه حضور در جشنواره ها از خدمات اقامتی و گردشگری منطقه نیز بهره ببرند.

استاندار گیلان حضور گردشگران در روستاهای گیلان برای استفاده از برنامه های جشنواره را با برنامه ریزی صحیح موجب رونق اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان و جلوگیری از زمین فروشی و مهاجرت روستائیان دانست.

شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است؛ این شهرستان از شمال به رشت و صومعه سرا، از جنوب به استان زنجان و رودبار، از شرق به شهرستان رشت و از غرب به شهرستان فومن محدود می گردد.

7296 / 6030

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 234

به "خبرنگاران رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی و مهاجرت روستائیان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رونق گردشگری روستایی مانع زمین فروشی و مهاجرت روستائیان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید