خشم اروپا و همسایگان آلمان از اجرای طرح تشدید کنترل های مرزی برای مهار کرونا

به گزارش مجله همراهان، همسایگان آلمان و کمیسیون اروپایی انتقاد شدیدی به طرح تشدید کنترل های مرزی در آلمان برای مهار کرونا وارد نموده و درباره عواقب آن هشدار داده اند.

خشم اروپا و همسایگان آلمان از اجرای طرح تشدید کنترل های مرزی برای مهار کرونا

با ما سفر کنید و با قیمت تور به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، تشدید کنترل های مرزی در مرزهای با جمهوری چک و منطقه تیرول اتریش از شب گذشته در آلمان به حال اجرا درآمده است. این مسئله نگرانی ها و نارضایتی هایی را در بین این کشورهای همسایه آلمان و اتحادیه اروپا ایجاد نموده است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان تاکید نموده که در گلوگاه های مرزی در ایالت های بایرن و زاکسن کنترل های مرزی شدیدی حاکم خواهد شد. وی اضافه نمود: کسی که از موارد استثنائات برای سفر نباشد حق عبور از این مرزها را ندارد.

وی در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان گفت که هدف دولت آلمان این است که از جهش های ویروس کرونا به وسیله مرزها جلوگیری کند. وی از احتمال تاخیرهای تردد در مرزها در این شرایط خبر داده و اعلام نموده است که در سایه این کنترل ها انتظار می رود که زمان های انتظار برای عبور از مرزها افزایش یابد. به گفته وی پلیس فدرال آلمان نمی تواند به راحتی ترافیک ایجاد شده را مهار کند. مسافران باید هنگام عبور از مرز یک تست منفی کرونا را ارائه دهند. این مسئله همچنین برای همه رانندگان کامیون ها هم اعتبار دارد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت آلمان از روز یکشنبه از جمهوری چک و بخش های وسیعی از تیرول تنها آلمانی ها و خارجی هایی که در آلمان محل سکونت و یا حق اقامت دارند می توانند به این کشور سفر نمایند. جمهوری چک و تیرول از جمله مناطق خطر ویروس های جهش یافته از نظر دولت آلمان محسوب می شوند. این قواعد برای اسلواکی هم در نظر گرفته شده است.

این تصمیمات آلمان با اعتراضات گسترده ای همراه بوده است. وزیر امور خارجه اسلواکی انتقاد شدیدی به کنترل ها برای رانندگان کامیون ها وارد نموده و وزارت خارجه این کشور روز شنبه در وب سایت خود گفت: ارائه تست کرونایی که بیش از 48 ساعت از آن نگذشته باشد برای مجوز ورود به آلمان مسائل زیادی ایجاد می نماید و برای رانندگان کامیون های ما به سختی محقق می گردد. اسلواکی در انتقاد به این مسئله یادداشتی دیپلماتیک را به برلین ارسال کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در مقابل نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان از این کنترل های مرزی حمایت نموده است و هیچ جایگزین دیگری را برای آن ندانست.

استلا کریاکیدس، کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا هم انتقاد شدیدی به طرح تشدید کنترل های مرزی در آلمان وارد نموده و در این باره گفته است: ترس از جهش های ویروس کرونا قابل درک است. اما با این حال این یک واقعیت است که این ویروس به وسیله مرزهای بسته متوقف نمی گردد.

منطقه تیرول اتریش هم به شدت نگران عواقب این تصمیمات آلمان است و برای جلوگیری از هرج و مرج تمهیداتی را مد نظر قرار داده است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان انتقاد شدیدی به انتقادهای بروکسل از تشدید کنترل های مرزی کشورش برای مهار کرونا وارد نموده و بروکسل را متهم کرد که چوب لای چرخ های آلمان می گذارد.

وی انتقادهای بروکسل درباره تشدید کنترل های مرزی آلمان علیه منطقه تیرول اتریش و جمهوری چک را رد نموده و گفت: دیگر بس است! کمیسیون اروپایی در تهیه واکسن برای اروپا در ماه های اخیر به اندازه کافی خطا انجام داده است. کمیسیون اروپایی باید حالا از ما حمایت کند نه اینکه چوب لای چرخ های ما بگذارد.

کمیسیون اروپایی با توجه به محدودیت های سفر در نظر گرفته شده در آلمان علیه جمهوری چک و اتریش از این کشور خواسته که استثنائاتی را برای مسافران هر روزه مد نظر قرار دهد.

یک سخنگوی کمیسیون اروپا روز آدینه گفت: کشورهای اروپایی تازه همین اخیرا درباره توصیه ها و طرح های مشترک برای سفرها در دوران بحران کرونا توافق نموده اند و ما انتظار داریم که همه کشورها بر اساس این توافقات عمل نمایند.

صنعت آلمان هم با توجه به تشدید کنترل های مرزی که از روز یکشنبه اعمال می گردد درباره فروپاشی زنجیره تامین اروپا هشدار داده است.

مدیر کل اتحادیه صنایع آلمان (BDI) اعلام نموده که تنگناهایی برای رانندگان خارجی در آلمان و تاخیرهای قابل توجه هنگام عبور از مرزها و ترافیک های گسترده در این شرایط قابل پیش بینی است.

وی تاکید نمود که دولت آلمان باید تاثیرات تنگناهای ایجاد شده در گلوگاه های مرزی را مد نظر قرار دهد تا از این طریق از تامین نیازهای شرکت ها و شهروندان اطمینان حاصل کند.

وی اضافه نمود: آلمان یک جزیره نیست بلکه در وسط اروپا قرار گرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1574

به "خشم اروپا و همسایگان آلمان از اجرای طرح تشدید کنترل های مرزی برای مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم اروپا و همسایگان آلمان از اجرای طرح تشدید کنترل های مرزی برای مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید