درگیری مسلحانه در مرز پاکستان-هند 6 کشته برجای گذاشت

به گزارش مجله همراهان، ادامه درگیری های مسلحانه ارتش های پاکستان و هند در مرز دو کشور، شش نظامی و غیرنظامی را به کام مرگ کشاند.

درگیری مسلحانه در مرز پاکستان-هند 6 کشته برجای گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرز هند و پاکستان در اغلب موارد، شاهد تبادل آتش میان ارتش های دو کشور است که در این میان غیرنظامیانی از هر دو طرف نیز جان خود را از دست می دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، ارتش پاکستان می گوید، یک ایست بازرسی هند را هدف حمله قرار داده است و در پی آن سه نظامی هندی کشته شدند و در پاسخ متقابل نظامیان هند به این اقدام پاکستان، دو نظامی پاکستانی نیز در درگیری مسلحانه جان خود را از دست دادند.

ارتش هند روز گذشته (چهارشنبه) اعلام نموده بود که یک غیرنظامی این کشور نیز در حالی کشته شده است که پاکستان توافق آتش بس را نقض کرد و به سمت بارامولا واقع در شمال کشمیر تیراندازی کرد.

طبق این گزارش، بیش از یک هفته است که درگیری های مسلحانه میان نظامیان دو کشور هند و پاکستان در مرز دو کشور به صورت مداوم و بدون توقف ادامه دارد.

آی اس پی آر، واحد رسانه ای نیروهای مسلح پاکستان امروز (پنجشنبه) اعلام نمود: در 36 ساعت گذشته، هند در امتداد خط کنترل، نقض آتش بس نموده است. پاکستان در پاسخ به این اقدام هند، در بخش حاجی پیر، ایست بازرسی هند را مورد حمله قرار داد و سه سرباز هندی کشته شدند.

یکی از سخنگویان ارتش هند در سرینگر گفت که پاکستان از سلاح های سبک به استفاده از سلاح های سنگین روی آورده است و از خمپاره ها و توپخانه استفاده می نماید.

هر دو کشور هند و پاکستان یکدیگر را به نقض توافق آتش بس سال 2003 متهم می نمایند. از آن سال تا به امروز، بیش از سه هزار بار این آتش بس نقض شده است.هفته گذشته، درگیری های شدیدی در مرز دو کشور رخ داد که در نتیجه آن چندین غیرنظامی از دو کشور هند و پاکستان زخمی شدند.

تنش ها میان دو کشور هند و پاکستان از 14 فوریه (25 بهمن سال 97) و بعد از آن تشدید شد که یکی از پرسنل امنیتی هند در یک حمله بمب گذاری در کشمیر کشته شد. یک گروه تروریستی در پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

در ماه آگوست، (اواسط مردادماه)، به دنبال افزایش تنش ها میان هند و پاکستان بر سر کشمیر، دهلی نو ماده 370 قانون اساسی خود را که خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و اختیارات ویژه آن را به رسمیت می شناسد، لغو کرد. این ماده قانونی، اختیارات حکمرانی را غیر از مسائل دفاعی، امور خارجی و ارتباطات منطقه ای به یک نهاد قانونگذاری محلی محول می کرد.

از دهه 1950 میلادی جامو و کشمیر که بر سر مناطقی از آن اختلاف های ارضی بین دهلی نو، اسلام آباد و پکن وجود دارد، ایالتی خودمختار بود و لغو این خودمختاری با واکنش تند پاکستان روبرو شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 708

به "درگیری مسلحانه در مرز پاکستان-هند 6 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری مسلحانه در مرز پاکستان-هند 6 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید