دیدار ظریف با همتای فرانسوی، الیزه:مذاکره ای بین ظریف و هیئت آمریکایی برنامه ریزی نشده است

به گزارش مجله همراهان، فارس نوشت: وزیر امور خارجه ایران که به صورت از پیش اعلام نشده به بیاریتز فرانسه رفته مذاکرات خود با وزیر خارجه فرانسه را شروع کرد و بر اساس اعلام کاخ الیزه مذاکره ای میان ظریف و هیئت آمریکایی برنامه ریزی نشده است.

دیدار ظریف با همتای فرانسوی، الیزه:مذاکره ای بین ظریف و هیئت آمریکایی برنامه ریزی نشده است

خبرگزاری رویترز بعدازظهر یکشنبه از شروع مذاکره محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه نشست گروه 7 در بیاریتز فرانسه اطلاع داد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابعی در کاخ الیزه مذاکره ظریف و لودریان را تایید و بیان کرد که هیچگونه گفت وگویی میان ظریف و آمریکایی ها در بیاریتز برنامه ریزی نشده است.

بر اساس اعلام این منبع در ریاست جمهوری فرانسه، گفت وگوهای ظریف و لودریان درباره شرایطی خواهد بود که می تواند به کاهش تنش ها میان واشنگتن و تهران منجر گردد.

دقایقی پیش سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توئیتی بیان کرد: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها در مورد ابتکارات اخیر بین روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.

وی توضیح داد: در این سفر با هیأت آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 367

به "دیدار ظریف با همتای فرانسوی، الیزه:مذاکره ای بین ظریف و هیئت آمریکایی برنامه ریزی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار ظریف با همتای فرانسوی، الیزه:مذاکره ای بین ظریف و هیئت آمریکایی برنامه ریزی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید