سازمان ملل: نمی توانیم ایرانی بودن تسلیحات حمله به تاسیسات سعودی را تایید کنیم

به گزارش مجله همراهان، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت اعلام نموده است که این سازمان قادر نیست ادعاها درباره ایرانی بودن تسلیحاتی، که در حملات به تاسیسات عربستان سعودی در سپتامبر گذشته استفاده شد را تایید کند.

سازمان ملل: نمی توانیم ایرانی بودن تسلیحات حمله به تاسیسات سعودی را تایید کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت، اعلام نموده است که قادر نیست به طور مستقل تایید کند که موشک ها و پهپادهای مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان در سپتامبر گذشته ساخت ایران بودند.

آنتونیو گوترش گفته است که کارشناسان سازمان ملل بازرسان بقایای سلاح های مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی عفیف در ماه مه، فرودگاه بین المللی ابها در ماه ژوئن و اوت و حمله به تاسیسات نفتی در بقیق و میدان نفتی خریص در سپتامبر را مورد آنالیز قرار داده اند .

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود تصریح نموده است، در برهه زمانی فعلی، (سازمان ملل) قادر نیست به طور مستقل تایید کند که موشک های کروز و هواپیماهای بدون سرنشینی که در این حملات مورد استفاده قرار گرفته اند، اصالتا ایرانی بودند.

آمریکا و کشورهای اروپایی به همراه عربستان سعودی، که از توان نظامی و تسلیحاتی جنبش انصارالله مستاصل شده اند، مدعی هستند که شواهد روشنی وجود دارد که ایران پشت حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو در سپتامبر گذشته بوده است. ایران، قویا این اتهام را رد می نماید. در همین حال، جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.

بازرسان سازمان ملل 14 سپتامبر، به دعوت ریاض، به عربستان رفتند تا به در مورد حملات به تاسیسات عربستان تحقیق نمایند، که بالاخره نتیجه این تحقیقات 4 ماهه پوچ بودن ادعاها مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات این کشور پادشاهی را تایید می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 657

به "سازمان ملل: نمی توانیم ایرانی بودن تسلیحات حمله به تاسیسات سعودی را تایید کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: نمی توانیم ایرانی بودن تسلیحات حمله به تاسیسات سعودی را تایید کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید