شورای امنیت از آنالیز حکم دادگاه لاهه علیه میانمار بازماند، اروپایی ها بیانیه مشترک دادند

به گزارش مجله همراهان، شورای امنیت سازمان ملل اقدامی در آنالیز حکم دیوان کیفری بین المللی علیه میانمار انجام نداد و نتوانست برای صدور یک بیانیه به توافق برسد.

شورای امنیت از آنالیز حکم دادگاه لاهه علیه میانمار بازماند، اروپایی ها بیانیه مشترک دادند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ترکیبی ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوان کیفری بین المللی حکم نموده بود که میانمار باید هر آنچه می تواند برای جلوگیری از نسل کشی علیه مسلمانان روهینجایی انجام دهد.

یکی از دیپلمات ها که خواست نامش فاش نشود، گفت: چین به همراه ویتنام که بخشی از انجمن منطقه ای کشورهای جنوب شرق آسیاست با این حکم مخالفت کردند.

در عوض، کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای مشترک به میانمار تاکید کردند درباره تبعیتش از اقداماتی که دیوان کیفری بین المللی آن را ملزم به اجرایشان نموده، گزارش دهد و تاکید کردند که آنها بر اساس قوانین بین المللی اجباری هستند.

فرانسه، بلژیک، آلمان و استونی در کنار لهستان به میانمار تاکید کردند تا اقدامی معتبر را برای اجرای عدالت برای مسؤولان نقض حقوق بشر انجام دهد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این بیانیه مشترک افزودند: میانمار نه تنها باید دلایل کلیدی و اصلی این درگیری ها در راخین را مورد آنالیز قرار دهد بلکه باید در استان های کاچین و شان هم این مسائل را آنالیز کند. مسؤول دانستن عاملان این نقض های گسترده حقوق بشری بخش ضروری این فرایند است.

بیش از 700 هزار مسلمان روهینجایی پس از سرکوب از سوی نیروهای امنیتی میانمار به بنگلادش گریخته اند.

کشورهای اتحادیه اروپا می گویند، میانمار باید شرایطی را برای تسهیل بازگشت امن، داوطلبانه و باشکوه روهینجایی ها به میانمار فراهم کند.

آنها همچنین درخواست شورای امنیت از میانمار را به منظور تحقق پیشنهادهای کوفی عنان، دبیرکل اسبق سازمان ملل مجددا مورد تاکید قرار دادند، این پیشنهاد به پیش از حملات اوت 2017 برمی شود که در آن از دولت میانمار خواسته شده بود تا به روهینجایی ها شهفرایندی اعطا و سایر حقوق آنها را تضمین کند.

همچنین به دولت میانمار تاکید شده تا سرمایه گذاری و رشد مستقیم جوامع مسلمان روهینجایی را برای از بین بردن فقر در راخین ارتقا بخشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 707

به "شورای امنیت از آنالیز حکم دادگاه لاهه علیه میانمار بازماند، اروپایی ها بیانیه مشترک دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت از آنالیز حکم دادگاه لاهه علیه میانمار بازماند، اروپایی ها بیانیه مشترک دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید