شکوری: برای پاسخ دادن به شایعات باید ستاد تشکیل بدهیم، اصلاح اساسنامه با کمیته حقوقی و تدوین مقررات است

به گزارش مجله همراهان، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: نمی دانم چگونه می گویند حضور شیعی در هیات رئیسه غیرقانونی است و برای پاسخگویی به شایعات باید ستاد تشکیل داد.

شکوری: برای پاسخ دادن به شایعات باید ستاد تشکیل بدهیم، اصلاح اساسنامه با کمیته حقوقی و تدوین مقررات است

به گزارش ، ابراهیم شکوری، درباره شائباتی که نسبت به غیر قانونی بودن مصوبه جلسه روز گذشته هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با توجه به غیرقانونی بودن ادامه فعالیت و امضای محمود شیعی و همچنین غیبت راهنمایی الله ممبینی در جلسه هیات رئیسه مطرح شده است، بیان نمود: نمی دانم چگونه مطرح می نمایند که من مصوب جلسه هیات رئیسه را نزد محمود شیعی برده و امضا گرفته ام. این نظر شما است و چنین موضوعی را تایید نمی کنم. نمی توان به تمام شایعات پاسخ داد بلکه باید درباره آنچه که مستند است پاسخ بدهیم. برای پاسخگویی به تمام شایعات باید یک ستاد تشکیل داد.

او اضافه کرد: در این شرایط که جامعه ما احتیاج به امید دارد، باید درباره مسائلی که مستند است و می توان درباره آن با قاطعیت صحبت کرد، حرف زد. بحث قطعی این است که فیفا نامه ای برای ما ارسال نموده و از ما خواسته بود با توجه به مواردی که اعلام نموده اساسنامه را اصلاح کنیم. ما هم پاسخی را برای فیفا ارسال کردیم که مورد موافقت قرار نگرفت و مجدد با ارسال نامه ای از ما خواست برای برگزاری انتخابات، اساسنامه را اصلاح کنیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: ما هم با تبعیت از نهاد بالادستی مان تصمیم گرفتیم انتخابات را به تعویق اندازیم. تفاوتی ندارد این موضوع امروز اعلام گردد یا روز گذشته چراکه امروز، آدینه است و ما طبق برنامه قبلی قرار بود 25 اسفند انتخابات را انجام بدهیم. اعضای مجمع برای حضور در انتخابات احتیاج به زمان دارند و با توجه به شرایط فعلی ای که ویروس کرونا در ایران ایجاد نموده است، حمل و نقل سخت است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بحث لغو انتخابات را زودتر اعلام کنیم. اعضای مجمع برای حضور در تهران دست کم احتیاج به 2 ،3 روز زمان داشتند. با تمام این تفاسیر من به عنوان دبیر مجمع تصمیم گرفتم انتخابات به تاخیر بیفتد.

شکوری اضافه کرد: مهم ترین اصلی که ما در نظر گرفتیم این است که فوتبال ما بتواند به جهت خودش ادامه بدهد. بحث تعلیق و محرومیت های فوتبال ایران، خط قرمز فدراسیون است. جامعه فوتبال و ورزش هم با من همسو است که اگر هرکسی بخواهد در جهت ایجاد مشکل برای فوتبال ایران گام بردارد، باید با او برخورد گردد.

شکوری درباره تاریخ جدید برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: فرآیندی برای اصلاح اساسنامه وجود دارد. ابتدا باید کمیته مربوطه اساسنامه را با آنچه فیفا می خواهد، تطبیق بدهد و اساسنامه جدید و مورد تایید فیفا تدوین گردد. پس از آن باید تایید فدراسیون بین المللی فوتبال را بگیریم. همچنین پس از تایید هیات رئیسه محترم فدراسیون، 21 روز قبل از تشکیل مجمع فوق العاده باید اساسنامه جدید را برای اعضای مجمع ارسال کنیم. در مجمع فوق العاده هم باید اساسنامه تایید گردد. پس از این اقدام اساسنامه جدید را برای اخذ مصوبه هیات دولت به این محل می فرستیم. زمانیکه در کمیسیون مربوطه هیات دولت و مجلس شورای اسلامی، اساسنامه جدید اصلاح گردد، 2 ماه برای برگزاری مجمع انتخاباتی زمان داریم.

او درباره اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال وجود دارد یا خیر، گفت: تنها 32 هیات استانی، اعضای مجمع فدراسیون نیستند. 34 باشگاه و 8 نفر دیگر هم در این مجمع حضور دارند. با این وجود فرایند ای که من گفتم دست کم 2 ماه زمان می برد و امیدوارم تا زمانیکه ما به برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون برسیم، شرایط کشور خوب باشد و با همتی که مردم عزیزمان انجام می دهند و رعایت نکات بهداشتی مانند در خانه ماندن، ویروس کرونا زودتر از کشور خارج گردد.

شکوری درباره لزوم ثبت نام مجدد از نامزد های انتخاباتی پس از اصلاح اساسنامه گفت: با توجه به تغییر اساسنامه، باید فرایند انتخابات را مجدد و به شکل جدیدی برگزار کنیم. شرایط ثبت نام نامزد ها بی شک متفاوت خواهد شد و به همین دلیل احتیاج است این کار مجدد انجام گردد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا ممنوعیت حضور بازنشستگان در اساسنامه جدید فدراسیون لحاظ می گردد یا

خیر، گفت: ما طبق اساسنامه رفتار می کنیم. فکر نمی کنم بحث بازنشسته ها در اساسنامه لحاظ گردد و تنها موضوعی که در اساسنامه وجود دارد، بحث سن افراد است. باید ببینیم سنی که مدنظر فیفا است چه سنی است چراکه تمام کشور ها سنی را به عنوان کف و سنی را برای سقف در نطر می گیرند. باید ببینیم در اساسنامه جدید چه موضوعی گنجانده می گردد، اما بی شک سعی می کنیم از قوانین کشوری هم پیروی کنیم و مسئله ای وجود ندارد.

شکوری درباره کف و سقف سنی و پیروی از قوانین کشوری شرح داد: با توجه به پیش نویسی که از سوی فیفا برای ما ارسال شده است باید کمیته مربوطه این مسائل را آنالیز نموده و تایید نهایی برای فیفا ارسال گردد. در صورتی که فیفا اساسنامه جدید را مورد تایید قرار بدهد، فرایند ای که گفتم آغاز می گردد.

او درباره اینکه آیا معین شده است اعضای کمیته پیش نویس اساسنامه چه افرادی هستند، گفت: فدراسیون فوتبال کمیته ای به نام تدوین مقررات دارد که بار اصلی اصلاح اساسنامه روی دوش این کمیته است. البته باید دید هیات رئیسه و سرپرست فدراسیون تشخیص می دهند چه افرادی می توانند کنار این کمیته قرار بگیرند و به کمیته تدوین مقررات یاری نمایند. در اساسنامه ما به صورت واضح ذکر شده کمیته حقوقی و تدوین مقررات به ریاست احمدرضا براتی بحث اصلاح اساسنامه را دنبال می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 917

به "شکوری: برای پاسخ دادن به شایعات باید ستاد تشکیل بدهیم، اصلاح اساسنامه با کمیته حقوقی و تدوین مقررات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوری: برای پاسخ دادن به شایعات باید ستاد تشکیل بدهیم، اصلاح اساسنامه با کمیته حقوقی و تدوین مقررات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید