صادرات بیش از 138 تن کالا از گمرکات ایلام به عراق

به گزارش مجله همراهان، غلامی گفت:بیش از 138 تن کالا از گمرکات ایلام به عراق و برخی کشور ها صادر شده است.

صادرات بیش از 138 تن کالا از گمرکات ایلام به عراق

به گزارش از،روح اله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام از صادرات 53 میلیون دلاری گمرکات استان ایلام در فروردین ماه سال به کشور عراق خبر داد و گفت: در فروردین ماه سال جاری در مجموع میزان 138 هزارو 648 تن کالا به ارزش 53 میلیون و 36 هزارو 334 دلار از گمرکات استان ایلام به عراق و برخی کشور ها صادر شده است.

غلامی ارزش ریالی مجموع صادرات از مرز مهران 1216 میلیارد تومان برآورد کرد و اضافه کرد: در فروردین ماه سال جاری 6 هزارو 273 کامیون حامل کالای صادراتی و ترانزیتی به مرز وارد شده است.

او با بیان اینکه این آمار از 5 کامیون در روز های تعطیل فروردین تا 541 کامیون در روز های شلوغ را شامل می شود، گفت: در مجموع ترانزیت مبدا و مقصد در گمرکات استان ایلام تعداد 215 کامیون به وزن 5 هزارو 76 تن بوده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام اضافه کرد:در مجموع، صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل هندوانه، سیب درختی، پرتقال، خربزه و گوجه فرنگی به میزان 39 هزار تن به ارزش 10 میلیون 29 هزار دلار از مرز مهران صادر شده است.

غلامی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه درآمد گمرکات استان ایلام در فروردین ماه سال جاری 26 میلیارد ریال گزارش شده است که رشد 717 درصدی را نشان می دهد، بیان نمود: در گمرک مسافری مهران بیش از 5 هزارو 36 ساک و چمدان مسافر که عمدتا برگشتی به کشور های خود بوده اند، بازرسی شده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام بیان کرد :با توجه به اهمیت صادرات و جهت همنوائی با شعار رهبر معظم انقلاب تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها گمرک استان در تمام روز های تعطیلات نوروز حتی با وجود 5 کامیون صادراتی فعال بوده و کارکنان خدوم گمرک در خدمت صادرات بوده اند.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1655

به "صادرات بیش از 138 تن کالا از گمرکات ایلام به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بیش از 138 تن کالا از گمرکات ایلام به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید