عراق، شروع عملیات اسود الجزیره علیه داعش در 9 محور

به گزارش مجله همراهان، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از شروع عملیاتی با نام اسود الجزیره(شیران جزیره) در سه استان علیه بقایای گروه تروریستی داعش در 9 محور اطلاع داد.

عراق، شروع عملیات اسود الجزیره علیه داعش در 9 محور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از شروع عملیات اسود الجزیره در سه استان علیه داعشی ها اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: مرحله اول عملیات اسود الجزیره برای پاکسازی مناطق الجزیره در غرب عراق با مشارکت فرماندهی عملیات الجزیره، صلاح الدین و غرب نینوا در 9 محور شروع شد.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق گفت: این عملیات با پشتیبانی هوایی و برای یافتن داعشی ها در مناطق صحرایی و انهدام مواضع آنها انجام می گردد.

انهدام مواضع داعشی در شرق و غرب عراق

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از عملیات مشترکی در منطقه صحرایی واقع در شمال شرق شهر الرطبه در استان الانبار و انهدام یک مخفیگاه داعشی که مقادیر سلاح و تجهیزات دیگر درآن داشت، اطلاع داد.

همچنین سه مخفیگاه داعشی در سلسله جبال الغزه واقع در شرق دیالی عراق کشف شد که در آن مقادیری سلاح و تجهیزات قرار داشت. در داخل یکی از این مخفیگاه ها یک موتور سیکلت بمبگذاری شده کشف و منهدم شد.

هلاکت سرکرده شاخص داعشی در غرب عراق

در شهر الرطبه در استان الانبار هم یک سرکرده شاخص گروه تروریستی داعش موسوم به مثنى شتران المرعاوی به همراه شماری دیگر از تروریست ها به هلاکت رسید.

همچنین یک مخفیگاه داعشی در منطقه فیضه الغزلان واقع در عمق صحرای الرطبه کشف شد که در آن مقادیری از سلاح های مختلف قرار داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1500

به "عراق، شروع عملیات اسود الجزیره علیه داعش در 9 محور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، شروع عملیات اسود الجزیره علیه داعش در 9 محور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید