علل وقوع سیلاب های اخیر کشور آنالیز می گردد

به گزارش مجله همراهان، تهران- خبرنگاران- رئیس پژوهشکده علوم جوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: علل وقوع سیلاب های اخیر کشور در قالب میزگرد تخصصی، روز شنبه 24 فروردین در این پژوهشگاه آنالیز می گردد.

علل وقوع سیلاب های اخیر کشور آنالیز می گردد

پروین غفاریان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرنگاران اضافه کرد: در این نشست تخصصی علل وقوع این سیلاب ها از منظر هواشناختی، اقلیم شناسی و علت قدرتمندی این سامانه نسبت به میانگین بلندمدت اقلیمی ایران آنالیز خواهد شد.

وی تأثیر این سیلاب ها بر محیط های آبی مانند دریای خزر و خلیج فارس و همچنین میزان آب گرفتگی مناطق ساحلی و پلوم های (دهانه گِل آلودگی) ناشی از سیلاب را با استفاده از فن های سنجش ازدور از دیگر موارد تحت آنالیز در این نشست عنوان کرد و گفت: در این نشست نتایج پایش های اجرا شده در خلیج گرگان قبل و بعد از سیلاب ارائه می گردد تا اثر این سیل بر فیزیک و شیمی آب دریا معین گردد.

اعضای هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در این نشست پیرامون موضوعاتی مانند تحلیل سینوپتیکی سیلاب های فروردین ماه 1398، آنالیز دینامیکی و ترمودینامیکی جو در سیلاب 7 فروردین ماه 1398، نقش سیلاب در تغییر شرایط زیستی در مناطق ساحلی، آسیب های محیط زیستی و انسانی ناشی از سیلاب های اخیر، کاربرد سنجش ازدور در مشخص میزان آب گرفتگی و پلوم های ناشی از سیلاب، پایش مناطق ساحلی و پایش خلیج گرگان پیش و پس از وقوع سیلاب توسط اعضای حیات علمی پژوهشگاه موردبحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

در پی وقوع بارش های سنگین و کم سابقه از ابتدای سال در استان های شاقتصادی، غربی و جنوب غربی کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق باعث وارد آمدن خسارات جانی و اقتصادی فراوانی در کشور شده است.

علمی** 9014** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 185

به "علل وقوع سیلاب های اخیر کشور آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل وقوع سیلاب های اخیر کشور آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید