فاجعه در کمین دریاچه خزر، به وزارت خارجه تذکر دادیم

به گزارش مجله همراهان، محمدحسین میرمحمدی در مصاحبه با خبرنگاران، در مورد جلسات کمیته آنالیز زمین خواری در کمیسیون اصل 90 گفت: یکی از پرونده های مهم این کمیته آنالیز اراضی ده هکتاری بود.

فاجعه در کمین دریاچه خزر، به وزارت خارجه تذکر دادیم

نماینده مردم گلپایگان ادامه داد: حدود هزار قطعه اراضی ده هکتاری در غرب استان مازندران از سنوات گذشته وجود دارد که واگذار شده است.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه قرار شده است از ساخت و ساز جدید در اراضی ده هکتاری جلوگیری گردد، گفت: بخشی از این اراضی تحت عنوان اراضی توریستی و گردشگری تعریف شده اند و تحت همین عنوان ساخت و سازهایی در این اراضی اجرا شده است لذا مقرر شد در این مناطق نیز اجازه ساخت و ساز داده نگردد.

وی ادامه داد: عنوان توریستی و گردشگری برای زمین های ده هکتاری در واقع به عنوانی برای زمین خواری تبدیل شده است.

وی علاوه بر این با اشاره به آنالیز کاهش سطح آب دریای خزر در کمیته زمین خواری و محیط زیست گفت: سال گذشته اعضای کمیته بازدیدی از آشوراده در استان گلستان داشتند. در این بازدید معین شد ورودی آب خزر کم شده است که به وزارت خارجه تذکرات لازم داده شد.

وی با اشاره به انتشار اخبار جدید مبنی بر کاهش شدید سطح آب دریاچه خزر گفت: حوزه آبریز خزر کم است و اگر دقت نگردد، فاجعه دریاچه ارومیه در خصوص دریاچه خزر نیز تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت خارجه، نیرو، کشور و سازمان حفاظت محیط زیست باید اقدامات هماهنگ برای کنترل ورودی های آب دریاچه خزر، آسیب شناسی اقدامات موجود و تدبیر اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 883

به "فاجعه در کمین دریاچه خزر، به وزارت خارجه تذکر دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه در کمین دریاچه خزر، به وزارت خارجه تذکر دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید