فشارهای آمریکا و شیخ نشینان در ورای بازگشت قاتلان به عراق است

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، محمد البلداوی عضو فراکسیون پارلمانی صادقون عراق با اشاره به تحرکات برای بازگردانیدن افراد متهم به همکاری با تروریستها به عراق، آنرا تحت فشار آمریکا و شیخ نشینان خلیج فارس دانست.

فشارهای آمریکا و شیخ نشینان در ورای بازگشت قاتلان به عراق است

وی اضافه کرد: تحرکات مشکوکی با مشارکت عوامل داخل و خارج عراق برای دور دادن به سران طایفه ای و تحت تعقیب دستگاه قضایی و متهم به قتل افراد بی گناه عراقی با وجود اینکه آنها بخشی از فرایند سیاسی عراق در گذشته بودند، جریان دارد.

البلداوی تاکید نمود: آمریکا و بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس فشار شدیدی را به منظور تبرئه بعضی از جنایتکاران وارد می نمایند. این قاتلان به دنبال بازگشت برای احیای طرح تجزیه عراق به اقالیم در راستای طرحهای دشمنان کشور هستند.

وی از دستگاه قضایی عراق خواست که زیر بار فشارها نرود و طبق اسناد و ادله محکم درباره این افراد حکم کند.

لازم به ذکر است رافع العیساوی وزیر دارایی پیشین عراق به تازگی خود را تسلیم دستگاه قضایی عراق نموده است تا محاکمه او دوباره برگزار گردد. العیساوی که به اتهام همکاری با تروریسم و فساد اداری و اقتصادی در دوره تصدی وزارت دارایی عراق، احکام قضایی علیه او صادر شده بود، در 2014 (متعاقب حمله داعش به عراق) از کشور متواری شد. بعضی از کارشناسان حقوقی عراق در این راستا گفته اند که دادگاه حسب قانون، موظف است که محاکمه مجدد العیساوی را برگزار کند و احتمال تخفیف حکم نسبت به احکام قبلی وجود دارد. دادگاه عراق در ژوئن 2017 به صورت غیابی حکم هفت سال زندان را علیه العیساوی فقط در پفراینده مربوط به اتهام فساد اداری و اقتصادی صادر نموده بود.

افزون بر این چهره، گزارش ها حاکی از این است که طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری اسبق، اثیل النجیفی استاندار اسبق نینوا و علی حاتم سلیمان از سران برجسته عشایر الانبار نیز به کشور بازگردانده شده و محاکمه دوباره آنها شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1119

به "فشارهای آمریکا و شیخ نشینان در ورای بازگشت قاتلان به عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشارهای آمریکا و شیخ نشینان در ورای بازگشت قاتلان به عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید