لاوروف: فرانسه و آمریکا بر سر مناقشه قره باغ بی اعتبار شدند

به گزارش مجله همراهان، وزیر امور خارجه روسیه گفته فرانسه و آمریکا بر سر مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی بی اعتبار شده اند.

لاوروف: فرانسه و آمریکا بر سر مناقشه قره باغ بی اعتبار شدند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه خبری راشا تودی گفت فرانسه و آمریکا بر سر مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی بی اعتبار شدند.

به نوشته خبر گزاری تاس، لاوروف در این باره گفت: در تماس های من با همکاران آمریکایی و فرانسوی و همچنین در تماس [امانوئل]ماکرون با [ولادیمیر]پوتین در خصوص مسئله قره باغ کوهستانی طی چند روز گذشته، واضح بود که اعتبار [آنها]از دست رفته و این موضوع ناراحت نماینده است.

لاوروف گفت که در تماس های اخیر خود با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود، او را متوجه نموده که تضمین امنیت ساکنان محلی قره باغ اهمیت دارد.

وی در این خصوص گفت: من سعی کردم به او شرح دهم که نگرانی ما این است که مردم [این منطقه]زنده بمانند، از خانه های خود فرار ننمایند و تعداد پناهندگان و آوارگان زیاد نباشد.

لاوروف در سرانجام صحبت های خود اعلام کرد مطرح کردن ادعا ها در موقعیتی که هر دقیقه می تواند به معنای از دست رفتن زندگی یک فرد باشد از نظر اصول اخلاقی پایه انسانی نامناسب و غیراخلاقی است.

ولادیمیر پوتین به همراه الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذر بایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نهم نوامبر (19 آبان) بیانیه مشترکی را برای اجرای آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی امضا کردند که از روز بعد یعنی دهم نوامبر آن را اجرا نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1327

به "لاوروف: فرانسه و آمریکا بر سر مناقشه قره باغ بی اعتبار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: فرانسه و آمریکا بر سر مناقشه قره باغ بی اعتبار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید