لزوم مشارکت بچه ها سمنانی در طراحی فضاهای شهری

به گزارش مجله همراهان، شهردار سمنان گفت: مشارکت بچه ها در طراحی فضاهای شهری به بچه ها اجازه می دهد که در برنامه ریزی و طراحی محیط زندگی خود اثرگذار و سهیم باشند.

لزوم مشارکت بچه ها سمنانی در طراحی فضاهای شهری

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a3 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از سمنان، سیدمحمد ناظم رضوی در کارگاه آنلاین طراحی فضاهای شهری، اظهار کرد: موضوع ایجاد شهر دوستدار کودک در شهرداری سمنان به طور جدی پیگیری می گردد و سعی بر آن است تا موضوعات مختلف حوزه کودک در مباحث مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت بچه ها در طراحی فضاهای شهری، گفت: شهرها باید برای زیست شهری شهروندان برنامه ریزی داشته باشند و در کنار توجه به شرایط زندگی برای بزرگسالان، باید شرایط مطلوبی برای حقوق شهروندی بچه ها نیز فراهم آورند.

شهردار سمنان اضافه نمود: اخیراً مشارکت بچه ها در فرآیند طراحی و برنامه ریزی منظرهای پایدار شهری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این رویکرد به بچه ها اجازه می دهد که در برنامه ریزی و طراحی محیط زندگی خود اثرگذار و سهیم باشند.ناظم رضوی توضیح داد: نوع نگاه بچه ها به شهر متفاوت است، روش های مشارکت بچه ها در فرآیند برنامه ریزی و طراحی شهری نیز متفاوت است؛ وجود روحیه کنجکاوی بچه ها سبب می گردد طراحی محیط های شهری متنوع تر و در جهت استفاده و بهره گیری بیشتر شهروندان باشد.وی گفت: طراحی شهری در همه حوزه ها از قبیل عمران، شهرسازی، برنامه های فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری می تواند با نگاه پذیرنده بچه ها باشد، البته بکار بستن این موارد نیز بسیار اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1340

به "لزوم مشارکت بچه ها سمنانی در طراحی فضاهای شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم مشارکت بچه ها سمنانی در طراحی فضاهای شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید