مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در آستارا برگزار گردید

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا ظهر یکشنبه در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا و با حضور نیروهای متخصص در این حوزه برگزار گردید.

مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در آستارا برگزار گردید

در این مانور تیم های شرکت کننده با مهار و کنترل آلودگی نفتی، جستجو و نجات دریایی جهت انتقال مجروحین به خشکی، اطفای حریق و با بهره گیری از غواصان زبده نیروی دریایی ارتش در آستارا، مهارت های خود را در این زمینه به نمایش گذاشتند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا و مسئول مقابله اضطرار و سوانح دریایی این شهرستان در حاشیه این مانور در جمع با خبرنگاران اظهارکرد: هدف از اجرای این مانور ارتقای سطح آمادگی محلی برای مواجهه سریع و موثر با سوانح دریایی، توسعه سطح همکاری های داخلی با شرکت های مستقر در بندر به منظور مواجهه با سوانح دریایی و کاهش خسارات احتمالی و اجرای الزامات و اهداف کنوانسیون های مرتبط است.

محمود میرنبیلی ارزیابی و حصول اطمینان از آمادگی پرسنل مرتبط با فعالیت های جستجو و نجات دریایی، مقابله با آلودگی نفتی، اطفای حریق و امداد پزشکی، ارزیابی به منظور برنامه ریزی، سازماندهی، راهنمایی و کنترل عملیات، ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح بزرگ، ارزیابی منابع پشتیبانی کننده عملیات، بالا بردن سطح آگاهی دریانوردان و اشاعه فرهنگ جستجو و نجات و حفظ محیط زیست دریایی، ارتقای ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی را از دیگر اهداف این مانور عنوان نمود.

وی اضافه نمود: در این مانور شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه، شرکت راهنمایی کشتی خلیج فارس، اورژانس، شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا، نیروی دریایی ارتش مستقر در بندر آستارا، اداره بندر و دریانوردی و همیاران ناجی مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 45

به "مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در آستارا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در آستارا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید