مشهد، طرح 52 جلدی انتقال آب از دریای عمان به وزارت نیرو ارسال شد

به گزارش مجله همراهان، قائم مقام مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان حتما باید انجام گردد و هم اکنون 52 جلد مطالعات آن انجام و برای وزارت نیرو ارسال شده است.

مشهد، طرح 52 جلدی انتقال آب از دریای عمان به وزارت نیرو ارسال شد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران از مشهدمقدس، علیرضا طاهری ظهر امروز در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: در سال 87 میزان استفاده بخش کشاورزی از مجموع آب مصرفی در خراسان رضوی حدود 92 درصد بوده و با اقدامات صورت گرفته هم اکنون به 85 درصد رسیده است.

وی با اشاره به بعضی از گفته ها مبنی بر بی اهمیت جلوه دادن صرفه جویی در مصرف آب در بخش خانگی، تأکید کرد: درست است که میزان مصرف آب در حوزه شرب پایین است اما آب توزیع شده در این حوزه کیفیت بسیار بالایی داشته و هزینه فراوری آن هم بسیار بالا است بنابراین مردم باید در مصرف خانگی خود هم صرفه جویی را در نظر بگیرند.

قائم مقام مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی یکی از علل کاهش سهم مصرف آب کشاورزی در استان را سیاست های تنبیهی دانست و اعلام نمود: از سال 92 تا 96 حدود 7444 چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شده و این رقم در سال 97 برابر با 2050 حلقه شده و مجموع این میزان توانسته سبب 850 میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب شده است.

طاهری ادامه داد: از ابتدای امسال نیز 24 حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شده که صرفه جویی 2 میلیون متر مکعبی را رقم زده و برنامه ما بر این است که تا سال 1405 با همین فرایند میزان کسری مخزن در خراسان رضوی را به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه بعضی نگاه های ظالمانه در خصوص اثرات سدسازی در کشور وجود دارد، اعلام نمود: بنده می توانم این را بگویم که ما بیش از آنکه سد بسازیم سد نساخته ایم به این معنی که در بسیاری از موارد پیشنهاد ساخت سد به ما داده شد اما به علت مسائل کارشناسی آن را رد کردیم.

قائم مقام مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی با تأکید بر الزام به متعادل کردن مصرف، توضیح داد: پیش بینی ها نشان از این دارد که در سال های آینده با هر نوع تدبیری ما باز هم در شرق کشور با کمبود آب روبه رو می شویم به همین علت طرح انتقال آب از دریای عمان حتما باید انجام گردد و هم اکنون 52 جلد مطالعات آن انجام و برای وزارت نیرو ارسال شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 740

به "مشهد، طرح 52 جلدی انتقال آب از دریای عمان به وزارت نیرو ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد، طرح 52 جلدی انتقال آب از دریای عمان به وزارت نیرو ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید