معاملات اجاره بهای مسکن کاهش یافت ، افزایش اجاره بهای مسکن در فصل جابجایی

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، طبق آخرین گزارش های مرکز آمار اجاره بهای مسکن خانوارهایی که در زمستان سال گذشته قرارداد اجاره خود را تمدید کردند،به طور متوسط حدود 32 درصد افزایش داشته است. این افزایش قیمت، نسبت به زمستان سال 96 حدود دو برابر و نسبت به زمستان سال 97 بیش از 1.5برابر شدت گرفته است.

معاملات اجاره بهای مسکن کاهش یافت ، افزایش اجاره بهای مسکن در فصل جابجایی

جهت دریافت خدمات نحوه ساخت آلاچیق سیمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

در همین حال دبیر انجمن انبوه سازان قم در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است قیمت اجاره بهای مسکن در فصل نقل و انتقال ها افزایش یابد؟ به خبرنگاران گفت: اخیرا دستورالعملی به بنگاه های مسکن ابلاغ شده که صاحب خانه نمی تواند در این شرایط مستاجر را از خانه بیرون کند و باید چند ماهی اجاره آنها را تمدید نمایند. با توجه به شرایط فعلی قیمت اجاره بها مجدد گران شده است اما این افزایش قیمت ها هیجانی نیست. فعلی شرایط اجاره فرایند آرامی دارد.

محمدعلی ربانی با اشاره به شرایط اجاره بهای مسکن اظهار کرد: شیوع کرونا باعث شده که نقل و انقال ها و میزان معاملات در بخش اجاره مسکن کاهش یابد. اما چنانچه مستاجر بخواهد به خواسته خودش جابه جا گردد حدود 20 درصد اضافه نسبت به سال قبل را بپردازد.

او اظهار کرد: اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نمی کرد قیمت اجاره بهای مسکن بیشتر از 20 درصد جهش داشت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 983

به "معاملات اجاره بهای مسکن کاهش یافت ، افزایش اجاره بهای مسکن در فصل جابجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاملات اجاره بهای مسکن کاهش یافت ، افزایش اجاره بهای مسکن در فصل جابجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید