نخستین جلسه گفت وگوی سیاسی میان شورای همکاری و سازمان ملل

به گزارش مجله همراهان، نخستین جلسه گفت وگوی سیاسی بین دایره امور سیاسی و مذاکرات دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس و دایره امور سیاسی و صلح سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک برگزار گردید.

نخستین جلسه گفت وگوی سیاسی میان شورای همکاری و سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیأت شورای همکاری خلیج فارس به ریاست عبدالعزیز حمد العویشق معاون دبیرکل این شورا در امور سیاسی و مذاکرات روز سه شنبه(دیروز) نخستین جلسه گفت وگوی سیاسی با دایره امور سیاسی سازمان ملل را در مقر این سازمان در نیویورک برگزار کرد.

هیأت سازمان ملل به ریاست خالد محمد خیاری معاون دبیرکل سازمان ملل در امور آسیا، غرب آسیا و اقیانوس آرام در دایره امور سیاسی، در این جلسه حضور داشت.

خبرگزاری عربستان (واس)، با اعلام این خبر به نقل از العویشق اضافه نمود که این جلسه با توجه به اینکه شورای همکاری خلیج فارس شریک سازمان ملل در تقویت صلح و امنیت در سطح منطقه ای و بین المللی است و با هدف اجرای یادداشت تفاهم امضا شده بین دو طرف در دسامبر 2018، برگزار گردید.

در این جلسه درباره طرح اقدام مشترک مربوط به دوره(2019- 2024) با هدف اجرای یادداشت تفاهم مذکور توافق شد و این طرح شامل برگزاری جلسات دوره ای رایزنی های سیاسی و همکاری در زمینه های دارای اهتمام مشترک و آنالیز مسائل منطقه ای است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 489

به "نخستین جلسه گفت وگوی سیاسی میان شورای همکاری و سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جلسه گفت وگوی سیاسی میان شورای همکاری و سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید