نخستین محموله صادراتی گندم ایران از فارس به عمان ارسال شد

به گزارش مجله همراهان، ارسال نخستین محموله 35 هزار تنی صادراتی گندم کشور از استان فارس توسط شرکت آردخوشه فارس به کشور عمان برگ زرینی بر افتخارآفرینی های مردم این استان پهناور اضافه کرد.

نخستین محموله صادراتی گندم ایران از فارس به عمان ارسال شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، وقتی از صادرات نام می بریم، در واقع رونق اقتصاد است. زمانی که صادرات انجام می گردد، رشد مالی به دنبال دارد و زمانی که کالاهای استراتژیک را صادر می کنیم، می توانیم نشانه های پرمعناتری از تغییر و تحولات دریافت کنیم. یکی از این موضوع های مهم و تاثیرگذار نیز صادرات گندم برای نخستین بار به عمان است.

صادراتی که کارشناسان مالی معتقدند با تداوم سیاست های حمایتی دولت و رعایت اصول فنی و مهندسی در کشت، داشت و برداشت توسط کشاورزان، با آن ایران می تواند صادرکننده گندم و فرآورده های آن باشد.

استان فارس یکی از استان های مهم در فراوری گندم است، استانی که به طور متوسط سالانه یک میلیون تن گندم در آن فراوری می گردد که نیمی از آن در استان مصرف و بقیه به دیگر استان ها ارسال می گردد. به گفته مدیرکل تعاون روستایی استان فارس، سال جاری نیز با توجه به بارش های مناسب فراوری گندم در این استان با افرایش 15 تا 20 درصدی روبه رو بوده است و به همین دلیل پیش بینی می گردد خرید تضمینی نیز نسبت به سال گذشته 15 تا 20 درصد افزایش یابد. خرید گندمی که این روزها رنگ صادرات به خود گرفته و توسط شرکت آرد خوشه فارس به وسیله بورس وارد بازار جهانی شده و برای شیراز، استان فارس و میهن عزیزمان ایران اسلامی افتخارآفرین شده است.

خبرنگاران در استان فارس، در همین زمینه به آنالیز میزان گندم صادر شده و مسائل و مسائل موجود بر سر صادرات آن پرداخته است.

کشتی یکی از مهم ترین چالش های صادراتی گندم

مدیرعامل شرکت آرد خوشه فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز، گفت: شرکت آرد خوشه فارس در راستای تحقق اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور کشورمان در بازارهای بین المللی با داشتن تجربه های قبل در زمینه صادرات پیروز به ارسال نخستین محموله صادراتی گندم پس از سال ها انتظار شد.

مهرزاد جمشیدی توضیح داد: این شرکت علاوه بر صادرات گندم به عمان به چهار شهر عراق از جمله بصره، بغداد، کربلا و نجف نیز به صورت روزانه آرد صادر می نماید.

وی با بیان اینکه در جهت اجرای پروژه ملی صادرات گندم به عمان، چالش های بسیار زیادی وجود داشت گفت: از جمله مهم ترین این چالش ها وجود آفت انباری و آفت بالای گندم های ایران بود که با نظارت بر روی کیفیت گندم های ارسالی با همکاری شرکت غله و بازرگانی دولتی منطقه سه و چهار این چالش به خوبی مدیریت شد .

این فعال مالی همچنین یکی از بزرگترین چالش ها را کشتی عنوان نمود و گفت: متاسفانه بعضی مسائل و مسائل در خصوص کشتی های منتخب سبب تعویض کشتی ها برای سه بار شد که این امر نیز سبب تاخیر در ارسال محموله و نارضایتی خریدار شد اما در نهایت با همت همگان محموله 35 هزار تنی گندم 22 خردادماه 96 برای ارسال به عمان بارگیری و پس از انجام تشریفات لازم صبح روز بعد آن از بندرامام خمینی(ره) به سمت عمان ترک کرد.

جمشیدی گفت: شرکت آرد خوشه فارس (سهامی خاص) در سال 1354 فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت به منظور افزایش توان فراوریی خود با نصب ماشین آلات جدید در چند مرحله اقدام به افزایش ظرفیت فراوری تا 250 هزار تن در سال نموده است.

وی اعلام کرد: این شرکت در حال حاضر با 150 نفر کارمند و با بیش از 40 سال سابقه در فراوری انواع آرد بالغ بر 35 نوع صندلی ویژه ای را در تهیه و تامین آرد مرغوب با کیفیتی برتر کسب نموده و سبب جلب رضایت مشتریان و مصرف کنندگان عمومی آرد قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آرد خوشه فارس توضیح داد: این شرکت با استفاده از گندم نمونه استان فارس و همچنین گندم مرغوب سایر کشورها از قبیل استرالیا، قزاقستان، روسیه، و با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته در واحد فراوری خود همیشه پرچم دار کیفیت مشتری مداری، جلب رضایت مصرف کنندگان بوده و با تنوع سازی در محصولات آن را به 24 استان کشور ارسال می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 470

به "نخستین محموله صادراتی گندم ایران از فارس به عمان ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین محموله صادراتی گندم ایران از فارس به عمان ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید