نهضت صرفه جویی را با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی شروع کنید

به گزارش مجله همراهان، رییس اتاق کرمان راه اندازی نیروگاه های خورشیدی را سرآغاز نهضت صرفه جویی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در استان کرمان دانست و عنوان نمود: با توجه به اینکه استان کرمان پتانسیل بسیار خوبی در مورد انرژی خورشیدی دارد لذا باید از این پتانسیل نهایت استفاده لازم را برد.

نهضت صرفه جویی را با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی شروع کنید

به گزارش خبرنگاران، مهدی طبیب زاده صبح امروز چهارم بهمن ماه در چهلمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: غفلت بسیار زیادی در استفاده از انرژی در استان و کشور می گردد.

وی از تاثیر انرژی بر کسب و کار سخن گفت و اعلام کرد: ارزش مصرفی حامل های انرژی و انرژی الکتریکی در استان کرمان براساس قیمت های واقعی حدود 40 هزار میلیارد تومان است که تنها متاسفانه 4 هزار میلیارد تومان آن وصول می گردد. رییس اتاق کرمان بر لزوم توسعه نیروگاه های خورشیدی تاکید نمود و اضافه کرد: باید نهضت توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان کرمان راه اندازی گردد و باید پیک زدایی به سمت صنعت برد که می توان این کار را در تابستان سال آینده در دستور کار قرار دهیم. وی راه اندازی نیروگاه های خورشیدی را سرآغاز نهضت صرفه جویی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دانست و عنوان نمود: با توجه به اینکه استان کرمان پتانسیل بسیار خوبی در مورد انرژی خورشیدی دارد لذا باید از این پتانسیل استفاده لازم برد. طبیب زاده ظرفیت فراوری انرژی خورشیدی استان کرمان را 10هزار مگاوات دانست و اعلام کرد: باید برای تسهیل راه اندازی این نیروگاه ها اقدامات موثری از سوی استانداری کرمان و دستگاه های ذیربط صورت گیرد.

دبیر: زهرا حبیب پور

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 146

به "نهضت صرفه جویی را با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی شروع کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهضت صرفه جویی را با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی شروع کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید