همدان آماده برگزاری انتخابات مجلس، پیش بینی 1278 شعبه اخذ رأی در استان

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران/همدان استاندار همدان از آمادگی استان برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سخن گفت و اظهار کرد: ملاک ما مُر قانون است و حقی از کسی ضایع نخواهد شد.

همدان آماده برگزاری انتخابات مجلس، پیش بینی 1278 شعبه اخذ رأی در استان

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه استان همدان با یک میلیون و 760 هزار نفر جمعیت، دارای 10 شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی و 9 کرسی در مجلس شورای اسلامی است، گفت: 1278 شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شعبه های اخذ رأی نسبت به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 26 شعبه افزایش داشته است، اضافه نمود: 20 هزار نفر کار اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را بر عهده دارند که برای این افراد دوره های آموزشی نیز برگزار شده است.

شاهرخی ادامه داد: همه عوامل برگزاری انتخابات، دست اندرکاران اجرایی و نظارتی باید مرّ قانون را رعایت نمایند تا این رویداد بزرگ در نهایت بی طرفی، شفافیت و سلامت برگزار گردد.

وی با اشاره به اینکه زمینه حضور همه سلایق باید در انتخابات فراهم گردد چرا که این امر موجب شرکت حداکثری و پرشور مردم در پای صندوق های رأی می گردد، اعلام کرد: قصد ما فراهم کردن بستری برای حضور حداکثری همه اقشار و اقوام در انتخابات است.

شاهرخی توضیح داد: تأکید بر رقابتی کردن انتخابات است بنابراین آنهایی که در چارچوب قانون فرصت حضور دارند نباید محروم شوند.

وی در ادامه یادآور شد: تعداد ثبت نام شدگان نامزدهای انتخاباتی در استان همدان 439 نفر بودند که 44 نفر پیش از رسیدگی به صلاحیت ها انصراف دادند و مابقی در هیئتهای اجرایی آنالیز صلاحیت شدند.

استاندار اضافه نمود: از تعداد 395 نفر به جامانده، 376 نفر توسط هیئت اجرایی تأیید و 19 نفر رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت نیز از مجموع 244 نفر، 127 نفر رد صلاحیت و 117نفر نیز عدم احراز شدند که در کل 61.8 درصد داوطلبان توسط هیئت نظارت رد صلاحیت شدند.

وی اعلام کرد: هیچ فردی در مقام اجرا برای ما فرقی نداشته و چون ملاک عمل برای ما مُر قانون است، یقیناً حقی از هیچ فردی ضایع نخواهد شد.

شاهرخی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی بزرگ به واسطه رأی مردم به ما واگذار شده و باید برای خدمات شایسته به مردم گام برداریم و در عرصه انتخابات امروز باید شرایط را برای انتخاب شونده و انتخاب نماینده فراهم کنیم.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استانداری همدان، وی ادامه داد: ظرفیت بزرگی در قانون اساسی وجود دارد که ناشی از بخش جمهوریت نظام است و آن نیز معین سرنوشت مردم توسط خودشان است که در قانون اساسی نیز آمده است.

شاهرخی با بیان اینکه امروز در آستانه یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، حداکثری و رقابتی فراهم شده است، یادآور شد: با اعلام نهایی اسامی نامزدها و با زمینه هایی که برای حضور حداکثری مردم فراهم شده، در دوم اسفندماه شاهد حضور پرشور و با نشاط مردم خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 803

به "همدان آماده برگزاری انتخابات مجلس، پیش بینی 1278 شعبه اخذ رأی در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان آماده برگزاری انتخابات مجلس، پیش بینی 1278 شعبه اخذ رأی در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید