واکنش کاربران به اظهارنظر وزیر نیرو درباره مصرف گرایی ایرانی ها

به گزارش مجله همراهان، کاربران فضای مجازی با انتشار پست هایی به اظهارنظر عجیب اردکانیان در خصوص تعداد وعده غذایی چینی ها واکنش نشان دادند.

واکنش کاربران به اظهارنظر وزیر نیرو درباره مصرف گرایی ایرانی ها

به گزارش خبرنگار، رضا اردکانیان وزیر نیرو در بخشی از مصاحبه خود با یکی از خبرگزاری ها از زیاد بودن مصرف انرژی در ایران انتفاد کرد و علت تحریم را هم بدعادتی مردم دانست.

اردکانیان در این مصاحبه گفته است: علت اینکه تحریم شدیم همین بدعادتی در مصرف است، تحریم نمایندگان فهمیده اند نقطه ضعف ما مصرف است. ما جامعه ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی گردد؟ چون با یک وعده غذا هم برطرف گرسنگی می نمایند. 40 سال فرصت داشته ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، آنها نقطه ضعف ما را فهمیده اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می نمایند. چون بیشتر از متوسط کشورهای صنعتی و توسعه یافته غذا می خوریم، بیشتر می پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم، در مقابل، احساس رضایتمندی و خوشبختی مان هم یک صدم است، باید چارچوب های ذهنی را اصلاح کنیم.

مقایسه میزان وعده غذایی ایران و چین و مقصر دانستن مردم عادی کشور به دلیل عادت بدغذایی، واکنش تند و شدید کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت. آنان با یادآوری این موضوع که فرزندان وزیر در آلمان و انگلستان هستند از اردکانی درخواست کردند در ابتدا مانند مسئولان چینی مسئولیت پذیر باشد و بعد از مردم بخواهد که همچون چینی ها به یک وعده غذا اکتفا نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 229

به "واکنش کاربران به اظهارنظر وزیر نیرو درباره مصرف گرایی ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کاربران به اظهارنظر وزیر نیرو درباره مصرف گرایی ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید