واکنش کانادا به اخراج سفیر این کشور از عربستان سعودی

به گزارش مجله همراهان، سخنگوی وزارت خارجه کانادا گفت که اتاوا از تصمیم عربستان سعودی به اخراج سفیر کانادا ابراز نگرانی شدید کرد و گفت دولت به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر درباره این تصمیم است.

واکنش کانادا به اخراج سفیر این کشور از عربستان سعودی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش فارس، کانادا روز دوشنبه در اولین واکنش به تصمیم عربستان سعودی برای اخراج سفیر این کشور، اعلام نمود که از این اقدام سعودی ها نگران است و در این مورد با ریاض رایزنی می نماید.

به نوشته پایگاه گلوب اند میل، ماری پیر باسیل سخنگوی وزارت خارجه کانادا با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اخراج سفیر این کشور گفت: ما به صورتی جدی درباره این گزارش های خبری نگران هستیم و به دنبال دریافت شفافیت بیشتر درباره بیانیه اخیر پادشاهی عربستان سعودی هستیم.

وی اضافه نمود: کانادا همواره برای حفاظت از حقوق بشر از قبیل حفاظت از حقوق زنان و آزادی بیان در سراسر دنیا ایستادگی خواهد نمود. حکومت ما هرگز در ترویج این ارزش ها تردید نخواهد نمود و معتقد است که انجام چنین گفت وگویی برای دیپلماسی بین المللی حیاتی است.

بامداد امروز (دوشنبه) وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای سفیر کانادا در این کشور را عنصر نامطلوب اعلام نمود و سفیر خودش را هم از کانادا فراخواند. ریاض توافقنامه تجاری میان دو کشور را هم تعلیق نموده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود کانادا را به دخالت آشکار در امور داخلی عربستان سعودی متهم کرد.

کانادا پیشتر در بیانیه ای از دستگیری فعالان مدنی در عربستان سعودی ابراز نگرانی نموده و آزادی آنها را خواهان شده بود.

گلاب اند میل در سرانجام به روابط تجاری گسترده دو کشور اشاره نموده و نوشته است: تجارت دوجانبه بین کانادا و عربستان سعودی در سال گذشته به بیش از 4 میلیارد دلار افزایش یافته و بخش اعظم این تجارت را قرارداد چند میلیارد دلاری فروش تجهیزات جنگی تشکیل می دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 438

به "واکنش کانادا به اخراج سفیر این کشور از عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کانادا به اخراج سفیر این کشور از عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید