پدرم 2 هفته قبل تهدید به ترور شده است

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، خالد الجبری پسر سعد الجبری یکی از افسران اطلاعاتی سابق عربستان سعودی که از ترس حذف فیزیکی، به کانادا گریخته است گفت که پدرش 2 هفته قبل تهدید به ترور شده بود.

پدرم 2 هفته قبل تهدید به ترور شده است

وی اضافه نمود: خانواده من با یک حمله تروریستی غیر قانونی فرامرزی رو به رو است. برخی افراد تلاش می کنند پدر من را ترور کنند. عمر و ساره خواهر و برادر من نیز در عربستان به عنوان گروگان تحت بازداشت قرار دارند.

خالد الجبری بیان نمود: سرویس های اطلاعاتی کانادا و آمریکا در جریان تهدیدات 2 هفته قبل علیه پدر من هستند.

وی اضافه نمود: پدر من طی 3 سال گذشته تلاش کرد از طریق راه های قانونی و دیپلماتیک به نوعی توافق با دولت عربستان سعودی برسد اما این تلاش ها ناکام ماند و در نهایت علیه محمد بن سلمان ولی عهد عربستان شکایت کرد.

روز گذشته اخباری منتشر شد که بر اساس آن، ولیعهد عربستان گروهی را برای قتل الجبری به کانادا اعزام کرده است.

در دادنامه 106 صفحه ای که دادگاهی در آمریکا منتشر کرده، گفته شده که محمدبن سلمان در تلاش برای ترور سعدالجبری 39 ساله، مقیم کانادا و عضو سابق دستگاه امنیتی عربستان است.

از سوی دیگر بیل بلر وزیر امنیت عمومی کانادا نیز اگرچه نامی از الجبری نبرده است، اما تاکید کرده که دولت کانادا از اقدام برخی بازیگران خارجی که ساکنان کانادا را تهدید می کنند، مطلع است و این اقدام غیرقابل قبول است.

الجبری که شهروند دو تابعیتی عربستان به شمار می رود، در سال 2017 از عربستان خارج شد و ابتدا به ترکیه و در حال حاضر در تورنتو کانادا ساکن است. ولیعهد عربستان تا کنون به صورت غیرمستقیم پیام های هشدار آمیزی برای او ارسال کرده و الجبری نیز در ارتباط با این پیام ها در دادگاهی در آمریکا شکایت کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1194

به "پدرم 2 هفته قبل تهدید به ترور شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدرم 2 هفته قبل تهدید به ترور شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید