پیشکسوت تیراندازی: المپیک با کسی شوخی ندارد، نمره قبولی به فدراسیون نمی دهم

به گزارش مجله همراهان، پیشکسوت تیراندازی گفت: المپیک با کسی شوخی ندارد و هر کس بیشتر زحمت بکشد حق به او می رسد.

پیشکسوت تیراندازی: المپیک با کسی شوخی ندارد، نمره قبولی به فدراسیون نمی دهم

احمد ظفرجعفرزاده در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص شرایط تیراندازی ایران در سال های اخیر اظهار کرد: ما در المپیک ریو فینالیست داشتیم. فینالیست شدن در المپیک در هیچ رشته ورزشی کار ساده ای نیست. در المپیک از میان 40 یا 50 نفر که بهترین های جهان هستند و با هم رقابت می نمایند تنها هشت نفر شانس حضور در فینال را به دست می آورند. فینالیست شدن در المپیک امتیاز خوبی است.

مربی اسبق تیم ملی تپانچه در ادامه گفت: بعد از اینکه ورزشکار به فینال المپیک می رسد دیگر از دست کسی حتی مربی کاری بر نمی آید. بعد از آن همه چیز دست خود ورزشکار است که آموزه ها و دانش خود را چطور به کار ببندد. یک ورزشکار می تواند شرایط را کنترل و انگیزه برای خود ایجاد کند و به مدال برسد. یک ورزشکار هم ممکن است تحت عواملی روحیه خود را از دست بدهد و از مدال دور گردد. البته نگرفتن مدال در فینال المپیک امتیاز منفی نیست. می توانیم بگوییم واقعا تمام مدیران تیراندازی از لندن تا ریو زحمت کشیدن ولی به مدال ختم نشد.

وی در خصوص شانس فینالیست شدن المپین های تیراندازی در المپیک توکیو گفت: تمرینات تیم ملی تیراندازی را تحت نظر دارم و آرزو می کنم که پیش بینی های من غلط از کار در بیاید. ولی با این مدل تمرینات که مدت ها تعطیل بود، چالش هایی که با (تمدید قرارداد) مربی پیش آمد و نتوانستند سریع چالش را جمع نمایند شرایط را سخت می بینم. در آن چالش ها همه دنبال این بودند که حرف خود را بر کرسی بنشانند و ظاهرا هدف ورزش تیراندازی گم شده بود. اینها عواملی است که دست به دست می دهد تا شرایط تغییر کند. من امیدوارم شانس فینالیست شدن و کسب مدال برای تیراندازی ایران حفظ باشد و بتوانیم در این دوره المپیک مدال کسب کنیم.

وی گفت: اکنون فصل درو رسیده است. سال ها قبل تیراندازان خوبی در این رشته آغاز به کار نموده اند و اکنون زمان برداشت محصول رسیده است. این 6 سهمیه هم اگر به مدال برسد نمی توان گفت محصول چهار ساله است. از مدت ها قبل این برای این موفقیت کار شده است.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: دادگر خیلی خوش شانس بود که مجموعه تیراندازی را اینگونه تحویل گرفت. آرزو می کنم در دوره های بعدی هر کسی که بر مسند فدراسیون تکیه می زند، روزی که می خواهد آن را تحویل دهد حداکثر 10 درصد به مجموعه اضافه کند که البته بعید می دانم.

پیشکسوت تیراندازی در ادامه گفت: با احترام به همه روسای فدراسیون های تیراندازی، دوره هاشمی بهترین دوره بود و بعید می دانم در 50 سال آینده هم رییس فدراسیونی با همت هاشمی بتواند مجموعه تیراندازی را در دست بگیرد. او برای تیراندازی کشور فرد شایسته ای بود که متاسفانه مجموعه تیراندازی و مجموعه ورزش کشور قدر او را ندانستند. روسای فدراسیون تیراندازی قبل از هاشمی هم نتوانستند این اندازه اعتبار جذب نمایند.

وی در خصوص دلایل پیشرفت تیراندازی در زمان هاشمی گفت: هاشمی تمام فاکتورهای اساسی ورزش تیراندازی را در نظر گرفته بود. اجرای زیرسازی های فدراسیون تیراندازی، ساخت سالن 80 خط، استخدام بهترین مربی خارجی، بهترین نتایج بین المللی برای ایران، ... از کارهای بی نظیر زمان ریاست هاشمی بود.

جعفرزاده در خصوص عملکرد فدراسیون تیراندازی در چهار سال اخیر گفت: من جزو کسانی هستم که به فدراسیون نقد دارم و نمره قبولی به این فدراسیون نمی دهم. همه می توانند با نظر من مخالف باشند. دلایل آن هم عدم مدیریت چالش ها و محدودیت ها است. وقتی یک محدودیت و شرایط سخت پیش می آید اگر بتوانیم آن را مدیریت کنیم و شرایط را تحت کنترل درآوریم هنر نموده ایم. ما باید چالش را به فرصت تبدیل کنیم اگر قرار باشد تسلیم شویم که نمی گردد.

وی اضافه کرد: زمانی که اعلام شد همه تمرینات ورزشی تعطیل شده است باید به این موضوع احترام بگذاریم اما از طرفی باید شرایط را شرح دهیم. سالن فدراسیون 80 خط دارد که ورزشکاران المپیکی می توانستند در خط اول، 15، 25، 35، 45، 55؛ .. قرار بگیرند و تمرین نمایند. هیچ اتفاقی هم نمی افتاد. باید استثنا مجوز فعالیت برای 6 سهمیه تیراندازی گرفته می شد.

جعفرزاده گفت: المپیک که با کسی شوخی ندارد، خدای بالای سر ما خدای همه ورزشکاران است. هر کسی که زحمت بیشتر بکشد حق را به او می دهد. ما 6 سهمیه داشتیم ولی نباید تنها به داشتن 6 سهمیه مغرور می شدیم. با این سهمیه ها چه کردیم، چقدر برای آنها زحمت کشیده شد؟ کدام رشته اینقدر المپیکی دارد. برای جذب اسپانسر و بودجه چقدر کوشش شده است؟ می ترسم ورزش تیراندازی لطمه بخورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1693

به "پیشکسوت تیراندازی: المپیک با کسی شوخی ندارد، نمره قبولی به فدراسیون نمی دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشکسوت تیراندازی: المپیک با کسی شوخی ندارد، نمره قبولی به فدراسیون نمی دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید