چین ادعاهای آمریکا در مورد کریدور مالی مشترک با پاکستان را بی اساس دانست

به گزارش مجله همراهان، سخنگوی وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد: سخنان معاون وزیر خارجه آمریکا تکرار ادعاهای بی اساس است که قصد تخریب روابط چین و پاکستان را دارد.

چین ادعاهای آمریکا در مورد کریدور مالی مشترک با پاکستان را بی اساس دانست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام نمود: ادعاهای آلیس ویلز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی تکرار ادعاهای بی اساس است.

وی توضیح داد: مقامات آمریکا مدعی هستند که تمام اقدامات چین در کریدور مالی مشترک با پاکستان (موسوم به سی پیک) از حسابرسی و بازرسی معاف است در حالی که این ادعا از پایه غلط است.

شوانگ اضافه نمود: ما بارها جزئیات توافق خود در کریدور مالی مشترک با پاکستان را بیان نموده ایم که نشان می دهد آمریکایی ها با اتهام زنی صرفا قصد تخریب روابط پکن و اسلام آباد را دارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکایی ها خود می دانند که دیگر کسی به سخنانشان اهمیت نمی دهد.

وی افزود: پکن اهمیت زیادی برای مردم پاکستان قائل است و در تمامی پروژه هایی که به سی پیک مربوط می گردد از کارگران بومی پاکستانی استفاده نموده است.

وی گفت: در 80 درصد پروژه های این کریدور مالی چین به صورت مستقیم سرمایه گذاری نموده است و ادعاهای واهی سران واشنگتن مبنی بر ارائه وام با سودهای کلان صحت ندارد.

پاکستان پیش از این اعلام نموده بود که تمام وام های چین به اسلام آباد در سی پیک 4 میلیارد و 900 میلیون دلار است که بخش بسیار کوچکی از بدهی های خارجی پاکستان تلقی می گردد.

طی روزهای اخیر وزارت خارجه آمریکا گفت: بدهی های خارجی پاکستان به چین اقتصاد این کشور را ضررهای فراوان روبرو خواهد ساخت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 540

به "چین ادعاهای آمریکا در مورد کریدور مالی مشترک با پاکستان را بی اساس دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ادعاهای آمریکا در مورد کریدور مالی مشترک با پاکستان را بی اساس دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید