ژاپن موشک زمین به هوای جدیدی فراوری می نماید

به گزارش مجله همراهان، ژاپن میخواهد در راستای تقویت قدرت دفاعی خود در جزایر مورد اختلاف با چین، موشک زمین به هوای جدیدی را فراوری کند.

ژاپن موشک زمین به هوای جدیدی فراوری می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصمیم ژاپن برای توسعه و فراوری یک موشک زمین به هوای جدید در شرایطی است که تنش در روابط توکیو و پکن بر سر مالکیت جزایری که در ژاپن به آن سنکاکو و در چین به آن دیائویو گفته می گردد، بالا گرفته است.

مقام های وزارت خارجه ژاپن بارها نسبت به تجاوز کشتی های چینی به آبهای سرزمینی این کشور اعتراض نموده اند. روزنامه یومیوری شیمبون به نقل از منابع ناشناس اعلام نموده است که توکیو میخواهد موشک های جدیدی را در این منطقه مستقر کند که قادر است مسافت بیش از 300 کیلومتر را طی کند.

این مسافت می تواند جزیره های مورد اختلاف چین و ژاپن را پوشش دهد. قرار است این موشکهای جدید تا سال 2023 میلادی مستقر گردد.

مقامهای وزارت دفاع ژاپن هنوز درباره این خبر موضع گیری ننموده اند. این روزنامه ژاپنی اضافه نمود: با توجه به تکرار اقدامات تحریک آمیز چین در اطراف جزیره های سنکاکو، ژاپن میخواهد تا قدرت بازدارندگی خود را با استقرار موشک های دوربرد، ارتقا دهد.

این موشک توسط ژاپن فراوری خواهد شد و از سوخت جامد استفاده خواهد نمود. ژاپن در ماه ژوئن نسبت به حرکت کشتی های چینی در نزدیکی این جزایر برای نخستین بار، اعتراض نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 871

به "ژاپن موشک زمین به هوای جدیدی فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن موشک زمین به هوای جدیدی فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید