کرونا ثروت پولدارها را به 10تریلیون دلار رساند!

به گزارش مجله همراهان، رشد ثروت این افراد بین 36 تا 44 درصد بوده که از رشد ثروت فعالان حوزه خدمات مالی، املاک و سرگرمی بیشتر بوده است. به گفته این موسسه، رهبران شرکت های نوآور در حوزه فناوری اکنون پرچمدار انقلاب جدید مالی هستند.

کرونا ثروت پولدارها را به 10تریلیون دلار رساند!

همه گیری کرونا برای میلیاردرها برخلاف بسیاری از دیگر مردم دنیا زمان پولدارتر شدن بوده است و یک گزارش جدید اعلام نموده که مجموع ثروت این افراد به یک رکورد تاریخی جدید رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، آن طور که یکی از زیرمجموعه های بانک یو بی اس سوییس در گزارشی اعلام نموده است تنها در فاصله زمانی آوریل تا ژوییه سال جاری مجموع ثروت این افراد حدود 25 درصد رشد داشته و به 10.2 تریلیون دلار رسیده است. بدین ترتیب رکورد قبلی نیز که با 8.9 تریلیون دلار و مروط به سال 2017 بود شکسته شد.

بسیاری از اقتصادهای دنیا بر اثر کرونا دچار مسائل شدید مالی شده اند اما برای افراد ثروتمند به لطف انفجار قیمت ها و رشد بازار سهام شرایط متفاوت بوده است. به گفته بانک یو بی اس اکنون 2189 فرد با ثروت یک میلیارد دلار و بیشتر در دنیا وجود دارد که بیشترین سهم نیز مربوط به فعالان حوزه های فناوری، صنعتی و مراقبت های درمانی بوده است.

رشد ثروت این افراد بین 36 تا 44 درصد بوده که از رشد ثروت فعالان حوزه خدمات مالی، املاک و سرگرمی بیشتر بوده است. به گفته این موسسه، رهبران شرکت های نوآور در حوزه فناوری اکنون پرچمدار انقلاب جدید مالی هستند.

از زمان شروع کرونا تا به امروز، میلیاردرهای دنیا در مجموع 7.2 میلیارد دلار از ثروت خود را برای امور خیریه اهدا نموده اند که این رقم بالاترین میزان ثبت شده در طول تاریخ معاصر بوده است. بین سال های 2009 تا 2020 بیشترین رشد در تعداد میلیاردرهای دنیا مربوط به چین بوده است که رشد 1146 درصدی را تجربه نموده است. پس از چین نیز آمریکا در رده بالاترین رشد در تعداد میلیاردرها واقع شده است. از سوی دیگر کمترین رشد نیز مربوط به تعداد میلیاردرها در انگلیس با ثبت رشد 168 درصدی بوده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1283

به "کرونا ثروت پولدارها را به 10تریلیون دلار رساند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ثروت پولدارها را به 10تریلیون دلار رساند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید