کرونا ویروس در دمای 40 درجه از بین نمی رود!

به گزارش مجله همراهان، مهر/ پروفسور سید مسعود هوشمند عضو هیأت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در خصوص ویروس کرونا (corona) گفت:مطالعات جدیدی که روی ویروس کرونا انجام گرفته نشان می دهد که این ویروس حتی میتواند تا 28 روز روی سطوح زندگی کند.

کرونا ویروس در دمای 40 درجه از بین نمی رود!

او ادامه داد:چنانچه درجه حرارت بین 30 تا 40 درجه باشد، کرونا ویروس بازه زمانی زندگی کمتری خواهد داشت ولی این بدان معنی نیست که در این دما از بین برود.

وی گفت:این که بعضی فکر می نمایند در صورتیکه درجه اتاق 30 درجه باشد کرونا ویروس از بین میرود درست نیست. مدت زمان زندگی ویروس کرونا (corona) در دمای 30 درجه کم تر می گردد ولی از بین نمی رود.

هوشمند اعلام کرد :علاوه بر درجه حرارت، رطوبت 50 درصد سبب می گردد که طول زندگی ویروس کرونا تا 30 درصد بیشتر گردد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اعلام کرد :کرونا ویروس انسانی در دمای 25 درجه اتاق تا 9 روز میتواند زنده بماند و چنانچه دمای اتاق را تا 30 درجه و بیشتر رجحان دهیم، طول زندگی آن کم تر می گردد ولی از بین نمی رود. ولی از طرف دیگر هر چه دمای اتاق کمتر باشد تا 28 روز میتواند زنده بماند.

او تأکید کرد:برای نابود کردن این ویروس می توان از مواد ضد عفونی نماینده (antiseptic) و اتانول 70 درصد و وایتکس استفاده کرد و این مواد میتواند ویروس را ظرف یک دقیقه از بین ببرد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 924

به "کرونا ویروس در دمای 40 درجه از بین نمی رود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ویروس در دمای 40 درجه از بین نمی رود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید