کیت های PCR فراوری ایران اجازه صادرات ندارند

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر مصطفی قانعی گفت: کیت های تشخیصی PCR اجازه صادرات ندارند و برای انجام آزمایش های تشخیصی در داخل کشور مصرف می شوند اما کیت های تشخیصی سرولوژی که توسط شرکت های دانش بنیان فراوری می شوند، اجازه صادرات به سایر کشورها را دارند.

کیت های PCR فراوری ایران اجازه صادرات ندارند

وی گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با شرکت های ایرانی فراوری نماینده کیت های تشخیصی کرونا قرارداد منعقد نموده و خوشبختانه منشا تمام کیت هایی که در کشور مورد استفاده قرار می گیرند، فراوری داخلی است.

قانعی اضافه کرد: بعضی افراد متاسفانه در مورد توانمندی فراوری نمایندگان کیت های تشخیصی داخلی، مطالبی را عنوان می نمایند اما هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با این فراوری نمایندگان قرارداد بسته و اقدام به خرید این کیت ها نموده است.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نمود: یکی از چالش هایی که کشور با آن روبرو است، انتقال پول و ارز است و این مسائل ارتباطی به فراوری نمایندگان ندارد که بگوییم چرا فراوری نمایندگان اقدام به فراوری بیشتر کیت های تشخیصی ننموده اند. در حال حاضر احتیاج کشور به یک میلیون کیت الایزا تامین شده و بازار آن برای فراوری بیشتر وجود ندارد چون این کیت ها، کاربرد مطالعاتی و اپیدمیولوژی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1137

به "کیت های PCR فراوری ایران اجازه صادرات ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت های PCR فراوری ایران اجازه صادرات ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید