گزارش توییتری ظریف از سفر روحانی به کوالالامپور

به گزارش مجله همراهان، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت که روحانی در ملاقات با پادشاه مالزی درباره روابط دوجانبه و شرایط دنیا اسلام به گفت گو پرداخته است.

گزارش توییتری ظریف از سفر روحانی به کوالالامپور

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت: از اینکه با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در کوالالامپور برای حضور در اجلاس سران کوالالامپور 2019 حضور دارم، مسرور هستم. ملاقاتهای پرثمری با شاه عبدالله و نخست وزیر، ماهاتیر محمد در خصوص روابط دوجانبه، امور منطقه ای و شرایط دنیا اسلام داشتیم. همچنین دورهمی صمیمانه ای با ایرانیان برگزار گردید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت رسمی نخست وزیر مالزی و به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی شامگاه سه شنبه به وقت محلی وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد.

اجلاس سران کوالالامپور 2019 با حضور 400 تن شامل 250 تن از رهبران، مقام ها، شخصیت های سیاسی و اندیشمندان از 52 کشور دنیا، در روزهای 18 تا 21 دسامبر (27 تا 30 آذر) در پایتخت مالزی برگزار می گردد.

شرکت نمایندگان دراین اجلاس قرار است ضمن بحث و گفت وگو در خصوص مهمترین چالش های کشورهای اسلامی و مسائل تاثیرگذار در دنیا اسلام، راهکارهایی را برای برطرف این چالش ها مطرح نمایند.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در ملاقات با ماهاتیر محمد با ابراز امیدواری به اینکه اجلاس سران کوآلالامپور برای حل مسائل و مسائل کشورهای اسلامی مفید باشد، گفت: اینگونه اجلاس ها می تواند در حل و فصل مسائل مسلمانان بویژه خاورمیانه موثر باشد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 622

به "گزارش توییتری ظریف از سفر روحانی به کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش توییتری ظریف از سفر روحانی به کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید