گزینه جدید و ایده آل یوفا برای به سرانجام رساندن لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش مجله همراهان، اتحادیه فوتبال اروپا گزینه ای جدید را برای به انتها رساندن مهمترین تورنمنت باشگاهی تحت راهنمایی خود در فصل جاری مدنظر دارد.

گزینه جدید و ایده آل یوفا برای به سرانجام رساندن لیگ قهرمانان اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، نشریه موندو دپورتیوو مدعی شده است که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و اتحادیه بازیکنان اروپا (ECA) برای برگزاری بازی های مراحل به جامانده از لیگ قهرمانان اروپا یک طرح جایگزین (پلن B) در نظر گرفته اند که به موجب آن بازی های این تورنمنت از مرحله یک هشتم نهایی به صورت متمرکز در کشور پرتغال برگزار می گردد و در تاریخ 22 آگوست (یک شهریور) به انتها خواهد رسید.

به دلیل شیوع کرونا در اروپا، نیمی از بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ناتمام مانده و چهره تمام تیم های صعودکننده معین نشده است. برنامه فعلی یوفا به انتها رساندن این رقابت ها به شیوه معمول است، اما برگزاری مسابقات به این شیوه فینال آن را تا تاریخ 4 الی 29 آگوست (14 مرداد تا 8 شهریور) به تعویق خواهد انداخت. به همین دلیل یک طرح جایگزین توسط یوفا و اتحادیه بازیکنان اروپا آنالیز شده است که شیوه برگزاری مسابقات را تغییر خواهد داد.

به موجب این طرح، پس از معین شدن تکلیف تیم های صعودکننده به جامانده از مرحله یک هشتم نهایی، از مرحله یک چهارم نهایی به بعد بازی ها به صورت تک حذفی و در یک کشور به صورت متمرکز برگزار می گردد. در صورت تساوی تیم ها، وقت های اضافی و پنالتی برنده را معین خواهد نمود. این برنامه نه تنها از تعداد بازی های کم می نماید بلکه مسافت سفرهایی که آنها برای انجام بازی های شان باید بپیمایند را هم کاهش می دهد.

در حال حاضر استانبول میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپاست، اما نگرانی هایی که بابت به خطر افتادن سلامت بازیکنان وجود دارد، احتمال تغییر این محل را افزایش داده است. در همین حال طبق ادعای موندو دپورتیوو، شهر لیسبون پرتغال محل ایده آلی است که یوفا و ECA برای برگزاری متمرکز رقابت ها در نظر گرفته اند، چرا که نسبت به دیگر پایتخت های قاره سبز به مراتب کمتر درگیر بحران کرونا بوده و تقریباً تحت تأثیر این معضل قرار نگرفته است.

این شهر که میزبان یورو 2004 هم بود، ورزشگاه هایی بسیار مدرن و مجهز دارد. امتیاز دیگر پرتغال برای میزبانی، بی طرف بودن آن است، چرا که تمام نمایندگان این کشور از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده اند. پیش از این از آلمان به عنوان گزینه یوفا برای برگزاری متمرکز مراحل انتها لیگ قهرمانان اروپا یاد می شد، اما پرتغال به دلیل بی طرف بودنش برای تمامی تیم های به جامانده گزینه بهتری محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1080

به "گزینه جدید و ایده آل یوفا برای به سرانجام رساندن لیگ قهرمانان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه جدید و ایده آل یوفا برای به سرانجام رساندن لیگ قهرمانان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید