142 هزار بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، رضوان حکیم زاده در نشست خبری در تبریز اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تغییر رویکرد تدریس در دوره ابتدایی است تا دانش آموزان در بحث رشد و یادگیری با خلاقیت روبه رو شوند و هدف این نیست تا دانش آموز جریان تحصیل را رها نمایند.

142 هزار بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی

وی اضافه کرد: برخی از کارهای دانش آموزان مجوز اختراع گرفته و پیگیر انجام آنها هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 142 هزار بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی با اسم در سراسر کشور شناسایی گردیده است، گفت: سعی بر آن است این شناسایی به مهر نزدیک گردد تا معلمان فرصت جذب آنها را داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته این آمار بازمانده از تحصیل بخشی به علت مهاجرت خانواده ها به شهر و استان های دیگر و بخشی نیز به علت معلولیت آنهاست به طوریکه وزارت کشور در ایجاد یک سامانه سکونت اشخاص در شهرها می تواند کمک لازم را انجام دهد.

حکیم زاده با تاکید به اینکه مدرسه تنها واحدی است که همه کشور را پوشش داده است، گفت: مناطق صفر مرزی بهترین کانون شناسایی بازماندگان از تحصیل هستند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه شاخص های آموزش ابتدایی در استان آذربایجان شرقی در شرایط خوبی بوده و فعالیت های خوبی انجام گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هزینه های زیادی برای آموزش وجود دارد به طوریکه در سراسر کشور مناطق زیادی با یک تا 5 دانش آموز هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 17

به "142 هزار بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "142 هزار بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید