برگزاری جشنواره ماهی گیری با قلاب در سد سهند

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، امین امینیان ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی هشترود گفت: این جشنواره ماهی گیری دراردیبهشت ماه سال آینده برگزار می گردد.

برگزاری جشنواره ماهی گیری با قلاب در سد سهند

وی ادامه داد: شهرستان هشترود ازنظر پتانسیل های گردشگری در درجه قابل قبولی قراردارد، ولی نتوانسته ایم درحد خودش آنها را معرفی کنیم.

وی با اشاره به قدمت تاریخی قلعه باستانی ضحاک که به دوره اشکانیان برمی گردد، گفت: این مکان تاریخی با داشتن تمام امتیازات یک فضای توریستی می تواند ثبت جهانی گردد.

امینیان از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز خواست تا مساعدت های لازم را در جهت ثبت جهانی این اثر تاریخی انجام دهد.

فرماندار هشترود در ادامه به جشنواره ماهی گیری با قلاب که قراراست با هماهنگی ادارات مربوطه در اردیبهشت ماه سال آینده در کنارسد سهند برگزار گردد اشاره نمود و گفت: سعی خواهیم کرد که در کنار این جشنواره موقعیت ها و مناطق جاذبه ای هشترود و روستاهایش را درقالب هنرهای دستی، آشپزی با ماهی وانواع میوه که سیب نمونه بارز آن است و عسل طبیعی که در کوه پایه های سد سهند به صورت طبیعی فراوری می گردد، نمایش دهیم.

فرماندار هشترود درمورد قلعه ضحاک نیز گفت: باهماهنگی که با سرمایه گذار درجهت ساخت پل معلق دراین مکان انجام گرفته است مقررشده که 50 درصد از ساخت این پل توسط این سرمایه گذار انجام و بقیه نیز توسط سرمایه گذار یگری که در آینده تعیین خواهد شد، انجام گردد.

رونمایی از نرم افزار آقای سفر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه از رونمایی نرم افزاری به نام آقای سفر اطلاع داد و گفت: این نرم افزاربر روی گوشی های همراه نصب خواهد شد و کسی که به عنوان گردشگر است می تواند از امکانات این برنامه که شناسایی تمام مناطق با موقعیت های جغرافیایی و دیگر موارد است، استفاده کند.

مرتضی آبدار اعلام آمادگی کرد که با سرمایه گذاران همکاری لازم را انجام دهد.

وی گفت: با سرمایه گذار روستای هدف گردشگری آتش بیگ نظرکهریزی که خواستار 96هکتار ازاراضی ملی برای ساخت کمپ گردشگری است، همکاری های لازم را انجام می دهیم.

آبدار گفت: اگر این سرمایه گذار رقم را به نصف تغییر دهد با هماهنگی هایی که انجام خواهیم داد، آماده هستیم که این فرد را یاری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 59

به "برگزاری جشنواره ماهی گیری با قلاب در سد سهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره ماهی گیری با قلاب در سد سهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید