جلسه ویژه وزارت کشور برای شهرداری های دچار بحران مالی لرستان

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، مهدی جمالی نژاد شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه ظرفیت شهرهای لرستان حوزه گردشگری بسیار زیاد است، گفت: تمام منابع و جاذبه های خدادادی در این شهرها وجود دارد.

جلسه ویژه وزارت کشور برای شهرداری های دچار بحران مالی لرستان

پیگیری برای اختصاص اعتبار به شهرداری ها

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم این شهرها را به صندلی اصلی خود برسانیم توجه ویژه ای را می طلبد، عنوان نمود: وزارت کشور به استناد ماده 62 قانون شهرداری ها باید حمایت، نظارت و راهنمایی شهرداری را داشته باشد و در این رابطه پایش و رصد سالیانه را دارد.

معاون عمرانی و توسعه شهری وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه باید توازن بخشی به شهرها، توزیع عادلانه خدمات و امکانات در شهرهای مختلف داشته باشیم، گفت: استان لرستان، به عنوان یکی از استان های دارای ظرفیت مدنظر وزارت کشور است.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه در سازمان دهیاری و شهرداری ها کوشش بر این بوده که بستر و زیر ساخت ها را آماده کنیم که شهرداران بتوانند شهرها را اداره نمایند، اضافه نمود: ردیف های اعتباری در این زمینه داریم که سال جاری تحقق اعتبارات تبصره دو ماده 39 و همچنین 10 درصد عوارض سوخت در دستور کار قرار گرفته است.

وی، بیان داشت:با توجه نمایندگان، در صحن علنی مجلس این امر مصوب شده و امیدواریم از سوی شورای نگهبان نیز تایید گردد و بتوانیم آن را بین شهرهای مختلف تقسیم کنیم.

معاون عمرانی و توسعه شهری وزیر کشور با تاکید بر اینکه ایام پایانی سال که ایام سختی برای شهرداری ها خواهد بود باید حقوق و دستمزد پرسنل را پرداخت نمایند، گفت: مطالبات زیادی دستگاههای مختلف به شهرداری ها دارند که باید محقق گردد.

جلسه ویژه وزارت کشور برای شهرداری های دچار بحران مالی لرستان

جمالی نژاد، تاکید نمود: اگر سه هزار و 200 میلیارد اعتبار سازمان دهیاری و شهرداری ها که حذف شده، محقق گردد می توانیم تجهیزات و ماشین آلات را خریداری کنیم و به شهرداری هایی که احتیاج دارند اختصاص دهیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بحرانی برخی شهرداری های استان لرستان، گفت: اگر اعتبار یاد شده اختصاص پیدا کند، هم مساعدت نقدی را به این شهرداری های لرستان خواهیم داشت و هم تجهیزات و ماشین آلات برای آنها خریداری خواهیم کرد.

معاون عمرانی و توسعه شهری وزیر کشور با اشاره به اختصاص قیر به شهرداری های استان لرستان در دو نوبت، گفت: همچنین در بحث پسماند هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور پیش بینی شده و آن را در قالب آئین آماده می کنیم تا از این طریق نیز به شهرداری های استان یاری کنیم.

جمالی نژاد، تاکید نمود: من این قول را می دهم که جلسه ای را در تهران برای شهرداری های دارای مسائل مالی استان برگزار کنیم و از استاندار و معاون عمرانی استاندار دعوت خواهیم کرد تا تدابیری را بیندیشیم و در اولین فرصت بتوانیم حقوق و دستمزد کارکنان را پرداخت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 134

به "جلسه ویژه وزارت کشور برای شهرداری های دچار بحران مالی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه ویژه وزارت کشور برای شهرداری های دچار بحران مالی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید