رییس جمهور با واگذاری پرسپولیس و استقلال موافقت کرد

به گزارش مجله همراهان، مشاور سازمان خصوصی سازی از موافقت رییس جمهور با کلیات واگذاری استقلال و پرسپولیس اطلاع داد و گفت: بر همین اساس، نامه ای از وزارت اقتصاد به هیات دولت برای بازنگری مصوبه قبلی ارسال گردیده است.

رییس جمهور با واگذاری پرسپولیس و استقلال موافقت کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، در پی مزایده ها ناکام واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس در بهار سال 94 و به دنبال آن خروج این دو باشگاه از لیست واگذاریها، به تازگی مشاور سازمان خصوصی سازی از موافقت رییس جمهور با واگذاری استقلال و پرسپولیس خبر داده است.

به گفته جعفر سبحانی، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش به جد پیگیر خصوصی سازی دو باشگاه است و با نامه ای که به درخواست وزیر ورزش و جوانان برای آغاز دوباره روند خصوصی سازی این دو تیم، این نامه از سوی رحمت الله اکرمی سرپرست وزارت اقتصاد و امور دارایی به دولت رفته است؛ بنابراین منتظر مصوبه هیات وزیران برای آغاز روند واگذاری استقلال و پرسپولیس هستیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم ظرف هفته های آینده، هیات وزیران با آغاز روند خصوصی سازی دو باشگاه موافقت کند و بلافاصله در آن موقع شرایط و نحوه کار را خواهیم گفت.

مشاور سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه، براساس مصوبه قبلی هیات دولت این دو باشگاه فرهنگی تلقی گردیده اند، گفت: بر همین اساس واگذاری این باشگاه ها از دستور کار خارج گردیده است.

سبحانی با اشاره به این که با تغییر مصوبه قبلی، امکان واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس فراهم می گردد گفت: در اینصورت جزییات واگذاری دو باشگاه اعلام خواهد شد.

به گزارش ایبِنا، پس از برگزاری چندین مزایده برای اجرای قانون واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس و عدم خصوصی سازی آنها، هیات وزیران مصوبه ای را مبنی بر اینکه این دو تیم ورزشی مجموعه فرهنگی شناخته گردیده اند، داشت.

این مصوبه سپس در هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی آنالیز و عنوان گردیده که در صورت تایید این مصوبه از سوی این هیات از فهرست واگذاری های شرکت های دولتی خارج خواهد شد و بر همین اساس نیز واگذاری این دو باشگاه از دستور کار خارج شد.

پس از برگزاری چندین مزایده برای اجرای قانون واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس و عدم خصوصی سازی آنها، هیات وزیران مصوبه ای را مبنی بر اینکه این دو تیم ورزشی مجموعه فرهنگی شناخته گردیده اند، داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 55

به "رییس جمهور با واگذاری پرسپولیس و استقلال موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهور با واگذاری پرسپولیس و استقلال موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید