ممنوعیت استفاده از خودروهای فاقدمعاینه فنی در فرمانداری و شهرداری

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران ،استانداری تهران با صدور بخشنامه ای خطاب به فرمانداران استان تهران از آن ها درخواست کرد از ابتدای مهرماه امسال از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس و مینی بوس و خودروهای سواری فاقد معاینه فنی جدا خودداری نمایند.

ممنوعیت استفاده از خودروهای فاقدمعاینه فنی در فرمانداری و شهرداری

هم چنین بر اساس این بخشنامه، کلیه خودروهای مشمول شهرداری ها(اعم از ناوگان حمل ونقل عمومی اتوبوس، مینی بوس، تاکسی، ون، خودروهای سنگین و نیمه سنگین موتوری و ...) ادارات، سازمان ها و... موظف به أخذ برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی گردیده اند.

استانداری تهران به پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی نیز مأموریت داده نسبت به اعمال قانون و برخورد قانونی با دارندگان وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی معتبر اقدام کند.

در این بخشنامه که از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خطاب به فرمانداران ویژه تهران و شهرستان ری و فرمانداران شهرستان های تابعه استان صادرگردیده، با توجه به وضعیت آلودگی هوای تهران به ویژه در شش ماهه دوم سال و با توجه به لزوم اطمینان از صحت عملکرد خودروها و أخذ تأییدیه معاینه فنی از مراکز مجاز(اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت) و با استناد به تبصره یک ماده شش قانون هوای پاک ابلاغی از سوی رئیس جمهوری به سازمان حفاظت محیط زیست، از آن ها درخواست گردیده اهمیت أخذ تأییدیه برگه معاینه فنی و ضرورت رعایت موارد گفته گردیده را به همه سازمان ها، شهرداری ها، ادارات دولتی، کارخانه ها و ... ابلاغ نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 22

به "ممنوعیت استفاده از خودروهای فاقدمعاینه فنی در فرمانداری و شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت استفاده از خودروهای فاقدمعاینه فنی در فرمانداری و شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید